Stellantis wstrzymał produkcję w Polsce chińskiego samochodu elektrycznego T03 - podał Reuters. Informację potwierdziła tvn24.pl Agnieszka Brania, rzeczniczka prasowa fabryk Stellantis w naszym kraju.
"Stellantis potwierdza, że od 30 marca nie montuje już modelu T03 firmy Leapmotor w zakładzie w Tychach, w Polsce" - przekazała Brania.
"Choć firma nadal jest w pełni zaangażowana w wprowadzenie pojazdów Leapmotor na rynek europejski, obecnie rozważa różne opcje produkcyjne" - dodała.
O wstrzymaniu produkcji jako pierwszy poinformował wcześniej francuski dziennik Les Echos.
Reuters zwraca uwagę, że Stellantis nie ujawnia, czy planuje przenieść produkcję do innej europejskiej fabryki. Nie wyjaśnia również powodów zatrzymania montażu tego pojazdu w Polsce.
Osoba znająca sprawę przekazała agencji, że Stellantis i Leapmotor nie planują na razie wznowienia produkcji T03 w Europie. Chcą ulepszyć T03 do modeli serii A, które będą produkowane poza Chinami od 2026 roku.
Kolejny model
Reuters przypomina też, że Stellantis i Leapmotor zrezygnowały wcześniej z planów produkcji w Polsce drugiego modelu Leapmotor – elektrycznego crossovera B10. Decyzja ta zapadła po tym, jak rząd Chin zalecił chińskim producentom samochodów wstrzymanie dużych inwestycji w krajach europejskich, które popierały nałożenie dodatkowych ceł na pojazdy elektryczne produkowane w Chinach. Polska znalazła się w gronie państw Unii Europejskiej, które poparły cła.
Hiszpania, które w sprawie ceł UE wstrzymała się od głosu, jest obecnie brana pod uwagę jako główny kandydat do produkcji modelu Leapmotor B10 EV.
Czytaj również: Polska głosowała za cłami. Giganci się wycofali >>>
Jak wyjaśnia Reuters, Stellantis jest właścicielem 51 procent udziałów w Leapmotor International, spółce joint venture, która daje koncernowi wyłączne prawo do eksportu, sprzedaży i produkcji pojazdów elektrycznych poza Chinami.
Stellantis to francusko-włosko-amerykański koncern samochodowy, z siedzibą w Amsterdamie, powstały w 2021 roku w wyniku fuzji włosko-amerykańskiej spółki Fiat Chrysler Automobiles z francuską spółką Groupe PSA. Właściciel takich marek jak Fiat, Opel, Citroën, Peugeot, Chrysler, Jeep czy Alfa Romeo.
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: YOAN VALAT/PAP