Polskie i światowe media straciły niebieski znaczek na Twitterze. Wśród nich CNN, BBC i "New York Times"

Źródło:
tvn24.pl, wirtualnemedia.pl, Twitter
Sylwia Czubkowska o tym, jak Elon Musk może zmienić Twittera (wypowiedź z 28 kwietnia 2022)
Sylwia Czubkowska o tym, jak Elon Musk może zmienić Twittera (wypowiedź z 28 kwietnia 2022)TVN24
wideo 2/3
Sylwia Czubkowska o tym, jak Elon Musk może zmienić Twittera (wypowiedź z 28 kwietnia 2022)TVN24

Polskie i światowe media straciły niebieski znaczek weryfikacyjny na Twitterze, potwierdzający autentyczność ich kont. Nie jest on już widoczny przy największych stacjach telewizyjnych, portalach internetowych i tytułach prasowych, m.in. przy CNN, BBC czy Politico. W Polsce nie ma go m.in. TVN24, Wirtualna Polska i "Rzeczpospolita". Na platformie trwa usuwanie znaczków przy kontach tych użytkowników, którzy za niego nie zapłacili.

W czwartek Twitter rozpoczął proces usuwania niebieskich znaczków potwierdzających autentyczność kont w przypadku użytkowników, którzy nie wykupili subskrypcji Twitter Blue. Znaczek stracili więc już celebryci, m.in. Kim Kardashian, Bill Gates, Lady Gaga, Beyonce, Robert Lewandowski czy Cristiano Ronaldo, a także instytucje rządowe, w tym polskie ministerstwa i Kancelaria Prezydenta RP. Znaczek tracą również media.

Niebieski znaczek weryfikacyjny na TwitterzeShutterstock

Media straciły niebieski znaczek na Twitterze

Wśród światowych mediów, które straciły oznaczenie potwierdzające ich autentyczność na Twitterze, są m.in. CNN, BBC, "The Guardian", NBC News czy Fox News. "New York Times" stracił oznaczenie już wcześniej po tym, jak zapowiedział, że nie będzie wnosić za niego comiesięcznej opłaty w wysokości ośmiu dolarów. Płacenia odmówił także portal Politico, który również nie posiada już znaczka.

Znaczek straciły również największe polskie media, w tym TVN24, Onet, Wirtualna Polska, "Gazeta Wyborcza", "Rzeczpospolita", Radio Zet czy Radio TOK FM.

Z kolei znaczka nie straciły np. "The Washington Post", "Bloomberg", "Forbes" czy "The Wall Street Journal" - przy ich profilach zauważyć można złoty znaczek, co wskazuje, że zdecydowały się wnieść opłatę za weryfikację.

Jednocześnie platforma usunęła znaczki, określające niektóre media jako finansowane przez państwo. Znaczek taki został dodany m.in. do profilu amerykańskiego radia NPR, kanadyjskiej stacji CBS i brytyjskiego BBC. Nadawcy oprotestowali takie oznaczenia, a NPR zapowiedziało, że jeśli znaczek nie zostanie usunięty, to przestanie korzystać z Twittera.

ZOBACZ TEŻ: Rakieta Starship wybuchła po czterech minutach. Tak zareagował Elon Musk

Nowe zasady na Twitterze

Po tym, jak Elon Musk przejął Twittera w październiku ubiegłego roku, zdecydował o zmianie zasad przyznawania niebieskiego znaczka weryfikacyjnego. Od 2009 roku służył on jako potwierdzenie wiarygodności danego konta i miał przeciwdziałać podszywaniu się pod znane osoby i instytucje na tej platformie. Obecnie niebieski znaczek można wykupić - kosztuje on osiem dolarów, w Polsce 36 zł miesięcznie. Na Twitterze zauważyć można też złote znaczki, które wykupować mogą instytucje, np. media. Z kolei szare znaczki zarezerwowane są dla instytucji rządowych.

Choć zmiany były zapowiadane od wielu miesięcy, ich wdrożenie wywołało na Twitterze olbrzymi chaos. Niektóre konta traciły znaczki, a po kilku godzinach je odzyskiwały. W przypadku papieża Franciszka nastąpiło to po paru godzinach.

ZOBACZ TEŻ: Twitter zabrał papieżowi niebieski znaczek weryfikacyjny

Autorka/Autor:pb//az, adso

Źródło: tvn24.pl, wirtualnemedia.pl, Twitter

Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock