11 sierpnia rusza II etap przebudowy węzła Kaponiera. Przez 15 miesięcy przejazd przez Rondo Kaponiera będzie mocno ograniczony. Zarząd Dróg Miejskich podał właśnie, jak wyglądać będzie organizacja ruchu w pierwszych miesiącach prac.
Duże zmiany czekają zarówno pasażerów, jak i kierowców. Oto jak będą wyglądać:
Kierunek: wschód
W sobotę drogowcy wyłączą z ruchu wschodnią jezdnię ulicy Roosevelta, na odcinku od ulicy Bukowskiej do mostu Teatralnego, oraz całą zachodnią jezdnię ulicy Roosevelta między ulicami Słowackiego a Zwierzyniecką. Na odcinku od ulicy Dąbrowskiego do Słowackiego kierowcy będą mieć do dyspozycji jedynie jeden pas ruchu. Samochodami nie pojedziemy także północną jezdnię ulicy Zwierzynieckiej na odcinku między ulicami Roosevelta i Zeylanda.
Z Grunwaldu i Junikowa objazd został zaprojektowany od ulicy Bukowskiej, dwukierunkową ulicą Zeylanda do ulicy Zwierzynieckiej. Stąd, w zależności od celu podróży, kierowcy wybiorą jazdę ulicą Święty Marcin lub zachodnią jezdnię ulicy Roosevelta do mostu Dworcowego i ulicy Głogowskiej.
Od południa objazdy wytyczone zostały tak samo jak podczas I etapu przebudowy ronda: przez most Dworcowy, ulice Matyi, Powstańców Wielkopolskich do alei Niepodległości.
Od północy przez Mickiewicza
Kierowcy jadący z Piątkowa i Winograd pojadą ulicami jednokierunkowymi: Słowackiego, Mickiewicza do ulicy Zwierzynieckiej, gdzie wybiorą jeden z dwóch pasów ruchu. Prawym dojadą ulicą Zwierzyniecką do ulicy Kraszewskiegolub dwukierunkową ulicą Zeylanda dotrą do ulicy Bukowskiej. Lewym pasem można będzie dotrzeć do ulicy Święty Marcin i mostu Dworcowego.
Z Rataj i centrum najprościej będzie dotrzeć ulicami Królowej Jadwigi, Matyi, most Dworcowy oraz Roosevelta do Bukowskiej Grunwaldzkiej.
Tramwajowa rewolucja
Drugi etap modernizacji węzła Kaponiera potrwa do 30 listopada 2013 roku. Zakres prac obejmuje przebudowę konstrukcji ronda i ulicy Roosevelta oraz remont generalny przejścia podziemnego wraz z budową nowych przystanków na przedłużeniu trasy Poznańskiego Szybkiego tramwaju do Dworca Zachodniego.
Całkowity koszt inwestycji to 210 mln złotych, z czego 55,78 mln zł wynosza dotacje unijne.
Wykonawcą jest konsorcjum firm: Obrascon Huarte Lain (lider), Aprivia, Hydrobudowa Polska i Przedsiębiorstwo Robót Górniczych Metro.
Autor: FC/mz / Źródło: TVN Poznań
Źródło zdjęcia głównego: Wikipedia CC BY SA | Ziko