Od piątku w życie wejdą zmiany w komunikacji miejskiej we wschodniej części Poznania. Na Rataje zacznie dojeżdżać tramwaj nocny N21, przez co trasy zmienią także nocne autobusy. Skrócić ma się także dojazd autobusem na pętlę na Starołęce.
Linia N21, która dotychczas dojeżdżała do al. Marcinkowskiego zostanie przedłużona i będzie robiła pętlę dookoła Rataj. Kursować ma co pół godziny.
231 tylko w poniedziałki
Na tory nie bedzie wyjeżdżać jedynie w poniedziałki. Tego dnia centrum miasta z Ratajami bedzie łączyć linia 231, która od 1 marca będzie kursowała tylko raz w tygodniu.
Trasy zmienią także nocne linie autobusowe 232, 233, 237, 238, 247 i 252. Zawieszone zostanie kursowanie linii 241.
- Autobus 237 będzie jechał od Śródki zamiast na rondo Kaponiera do Starołęki i będzie zsynchronizowany z tramwajami N21 w obie strony, na zasadzie "drzwi w drzwi" na przystanku Politechnika. Jeden na drugi w razie konieczności po prostu poczeka. Autobus ten będzie też zsynchronizowany z 232, tak, aby nie było przestojów w komunikacji - tłumaczy Wojciech Chudy, przewodniczący Rady Osiedla Chartowo.
Nowe trasy linii nocnych:
Linia N21 - nie kursuje w nocy z poniedziałku na wtorek
OS. JANA III SOBIESKIEGO – Trasa PST – Fredry – Gwarna – Święty Marcin - Marcinkowskiego – Podgórna - Kórnicka – Trasa Kórnicka – Chartowo - Żegrze – Hetmańska – rondo Starołęka - Zamenhofa – rondo Rataje - Jana Pawła II – Kórnicka – Podgórna – Marcinkowskiego – 27 Grudnia – Fredry – Trasa PST - OS. JANA III SOBIESKIEGO
Linia 231 – kursować będzie tylko w nocy z poniedziałku na wtorek
RONDO KAPONIERA - Święty Marcin – Marcinkowskiego - Podgórna - Kórnicka – Jana Pawła II - RONDO RATAJE (bez wjazdu na dworzec autobusowy) – Jana Pawła II – Kórnicka – Podgórna - Marcinkowskiego – 27 Grudnia – Gwarna – RONDO KAPONIERA
Linia 232 – wszystkich kursy tylko na os. Rusa (bez wjazdów do Kinepolis) Linia 233
RONDO KAPONIERA – Niepodległości - Solna – Małe Garbary - Estkowskiego - Wyszyńskiego – rondo Śródka (z wjazdem na dworzec autobusowy) - Warszawska – MOGILEŃSKA (wyznaczone kursy:Warszawska – Smołdzinowska – ZIELINIEC)
Linia 237
KOZIEGŁOWY OS. LEŚNE – Koziegłowy, Piłsudskiego – Koziegłowy, Piaskowa - Koziegłowy, Poznańska - Gdyńska – Główna – Zawady – Podwale – rondo Śródka (z wjazdem na dworzec autobusowy) – Jana Pawła II – Kórnicka – Świętego Rocha - rondo Rataje – Zamenhofa – rondo Starołęka - Starołęcka – STAROŁĘKA
Powrót:
STAROŁĘKA - …rondo Rataje – Jana Pawła II – rondo Śródka (z wjazdem na dworzec autobusowy) - … - Gdyńska – Koziegłowy, Poznańska – Koziegłowy, os. Leśne (droga wewnętrzna) – Koziegłowy, Piłsudskiego - KOZIEGŁOWY OS. LEŚNE
Na trasie linii powstaną dwa nowe przystanki:
- Kórnicka – na ulicy Jana Pawła II w kierunku ronda Śródka, przy skrzyżowaniu z ulicą Kaliską
- Baraniaka - na ulicy Jana Pawła II w kierunku ronda Rataje za skrzyżowaniem z ulicą Berdychowo
Linia 238
RONDO KAPONIERA - Niepodległości - Powstańców Wlkp. - Głogowska - Hetmańska - Zamenhofa - Krucza - Orla - Pawia - Inflancka – Kurlandzka - OS. ORŁA BIAŁEGO (wyznaczone kursy: Kurlandzka – Szwajcarska –FRANOWO)
Linia 241 – zawieszona Linia 247
RONDO RATAJE– Zamenhofa – rondo Starołęka - Starołęcka – Książęca - Św. Antoniego – Minikowo – rondo Minikowo – Minikowo - Św. Antoniego – Starołęcka – Głuszyna – SYPNIEWO
Linia 252
KACZA – Mrągowska – Jawornicka - Promienista - Ściegiennego - Głogowska - Matyi - Powstańców Wielkopolskich - Niepodległości – RONDO KAPONIERA
Szybciej na Starołęce
Od 1 marca zmienią się także trasy linii autobusowych 89 i 94 w rejonie dworca autobusowego. Dzięki nim autobusy łatwiej dojadą na pętlę podczas, gdy zamknięty jest przejazd kolejowy.
Autobusy linii nr 89 jadące ulicą Starołęcką w kierunku dworca od piątku skręcać będą w ulicę Świętego Antoniego (bez zatrzymania na przystanku Św. Antoniego n/ż), a następnie ulicą Książęcą dojadą do dworca autobusowego.
Autobusy linii nr 94 jadące z Minikowa do dworca dojeżdżać będą przez ulicę Książęcą.
Stanowisko odjazdowe dla autobusów linii nr 89 i 94 pozostanie w tym samym miejscu.
Autor: FC/b / Źródło: TVN 24 Poznań
Źródło zdjęcia głównego: MPK Poznań | A. Pelant