Rok po Mistrzostwach Europy w Piłce Nożnej mieszkańcy Irlandii ponownie usłyszą o Poznaniu. W spocie radiowym reklamującym Poznań, swojego głosu użyczyła Magdalena Różczka.
Władze Poznania mieszkańców Zielonej Wyspy chcą zachęcić do przyjazdu przypominając zielone motywy w Poznaniu.
Od ratusza po ogórki
- Spoty mają na celu przedstawienie Poznania jako miasta atrakcyjnego dla Irlandczyków. Motyw zieleni został wykorzystany jako element łączący poznaniaków i tak zwanych „boys in greek”. Chodzi tu nie tylko o oddanie charakterystyki Poznania, takich miejsc jak Jezioro Maltańskie, czy zielone podświetlenie Ratusza, ale też kolor butelek piwa, po które kibice sięgali bardzo chętnie – powiedziała Joanna Nowaczyk, zastępca dyrektora Biura Promocji Miasta Poznania.
Irlandczycy dowiedzą się także, że w stolicy Wielkopolski zielone są tramwaje oraz… ogórki.
Specjalna strona
Kampania promocyjna zachęca Irlandczyków do zaplanowania podróży za pomocą strony www.poznan.travel.
- Witryna podpowie jak najłatwiej dojechać do Poznania oraz pomoże znaleźć zakwaterowanie. Portal pokazuje także najważniejsze atrakcje Poznania oraz miejsca gdzie można smacznie zjeść. Odwiedzając stronę, każdy może zorganizować swój pobyt w mieście - przekonuje Paweł Marciniak, rzecznik prasowy Urzędu Miasta.
Poznaniacy pokochali Irlandczyków podczas Euro 2012. W Poznaniu pojawiło się około 70 tys. fanów z Zielonej Wyspy. - Irlandczycy będąc w Poznaniu w trakcie turnieju pokazali, jak łatwo odnajdują wspólny język z mieszkańcami miasta i jak wspaniale potrafią przeżywać piłkarskie emocje - mówi Ryszard Grobelny, prezydent Poznania.
Poznaniacy o irlandzkich kibicach:
Jak przekonują Irlandczycy, mowa o miłości z wzajemnością: - Zakochaliśmy się w Poznaniu od pierwszego wejrzenia. Mistrzostwa były dla nas niesamowitym przeżyciem, a miasto i mieszkańcy zrobili na nas ogromne wrażenie, dlatego jeszcze w czerwcu obiecaliśmy sobie, że tutaj wrócimy – mówił Shane Franklin, który pod koniec listopada ponownie odwiedził stolice Wielkopolski.
Irlandczycy podczas Euro 2012 w Poznaniu:
Poznań już po raz kolejny reklamuje się w Irlandii. Jeszcze w lipcu do kibiców irlandzkich wysłano wielką flagę z podpisami mieszkańców. Zorganizowano także wystawę zdjęć z Euro 2012. Kolejnym krokiem były działania promocyjne przy okazji towarzyskiego meczu Irlandia-Polska rozegranego na stadionie Aviva. Na ogromnej piłce stojącej u bram stadionu kibice mogli napisać kilka słów pozdrowienia dla Poznaniaków. Przedstawiciele Poznania wzięli także udział w paradzie z okazji Dnia Św Patryka, kiedy to 14 osób promowało najważniejsze atrakcje miasta na ulicach Dublina.
Kolejny krok
Nowa kampania promocyjna zorientowana na radio to kontynuacja tych działań.
– To kolejny krok w budowaniu pozytywnych relacji pomiędzy mieszkańcami Zielonej Wyspy a poznaniakami, którego celem jest pokazanie, że Poznań to najbardziej przyjazne Irlandczykom miasto w Europie – podkreśla Grobelny.
Kampania promocyjna ruszyła 1 lipca i potrwa miesiąc. W tym roku planowane są również działania promocyjne w Niemczech na terenie Brandenburgii i w Berlinie. - Cała kampania pochłonie 300 tys. złotych - poinformował Paweł Marciniak, rzecznik prasowy Urzędu Miasta.
Autor: mk, fc / Źródło: TVN 24 Poznań
Źródło zdjęcia głównego: Strefa Kibica w Poznaniu | Grzegorz Nelec