Polacy ufają lokalnym mediom. "Chcemy wiedzieć, co się dzieje w mieście czy gminie"

Polacy ufają lokalnym mediom
Rośnie zaufanie do dziennikarzy lokalnych
Źródło: Piotr Molecki

Fundacja Media Forum przygotowała raport na temat zainteresowania Polaków informacjami pochodzącymi z mediów lokalnych. Wynika z niego, że coraz chętniej po nie sięgamy. Aż 84 procent badanych deklaruje swoje zainteresowanie sprawami lokalnymi.

Z badania przeprowadzonego przez Fundację Media Forum wspieranego finansowo przez Polsko-Amerykańską Fundację Wolności wynika, że 75 procent badanych interesuje się informacjami lokalnymi z miasta lub gminy, 49 procent z osiedla lub sołectwa, 42 procent z powiatu, a 16 procent w ogóle nie interesuje się informacjami lokalnymi. W sumie, aż 84 procent badanych interesuje się informacjami lokalnymi.

Wyniki raportu na temat mediów lokalnych
Wyniki raportu na temat mediów lokalnych
Źródło: Fundacja Media Forum

Kim są te osoby? To najczęściej ludzie w wieku 40 lat i starsi, osoby z wykształceniem zawodowym oraz emeryci i renciści.

Wyniki raportu na temat mediów lokalnych
Wyniki raportu na temat mediów lokalnych
Źródło: Fundacja Media Forum

Ocenili media lokalne

Respondenci, biorący udział w badaniu, oceniali również media lokalne, wykorzystując pięciostopniową skalę. Aż 63 procent z nich pozytywnie ocenia media lokalne, a tylko 4 procent negatywnie. Trzydzieści procent wskazań było neutralnych lub ambiwalentnych.

- Dzięki tym badaniom możemy rozpoznawać potrzeby dziennikarzy i wydawców mediów lokalnych. Staramy się na nie odpowiadać. Badając relacje między mediami a odbiorcami, staramy się również odczytywać to, czego mediom potrzeba, żeby dobrze działać. Dla nas ważne jest to, że zainteresowanie tematami lokalnymi jest ogromne. Ponad 80 procent odbiorców deklaruje, że informacje lokalne są dla nich ważne. Stale chcemy wiedzieć, co się dzieje na poziomie miasta czy gminy - mówi Katarzyna Sroczyńska z Fundacji Media Forum.

Wyniki raportu na temat mediów lokalnych
Wyniki raportu na temat mediów lokalnych
Źródło: Fundacja Media Forum

- To, co jest nowe, to to, że 19 procent odbiorców deklaruje, że byłoby płacić za treści lokalne, które byłyby unikatowe. Warto o tym mówić, ponieważ to pokazuje, że zmienia się nasze podejście do treści - wskazuje Sroczyńska.

Wyniki raportu na temat mediów lokalnych
Wyniki raportu na temat mediów lokalnych
Źródło: Fundacja Media Forum

Fundacja Media Forum

Fundacja Media Forum wspiera rozwój demokratycznych, wolnych mediów w Polsce. Działamy na rzecz rozwoju zawodowego dziennikarzy mediów lokalnych i integracji tego środowiska, wierząc, że przyczyni się to do wzmocnienia kapitału społecznego w Polsce.

TVN24 HD
Dowiedz się więcej:

TVN24 HD

Czytaj także: