- Rządowy spot z okazji 10-lecia Polski w UE to wrzucenie 7 mln zł z publicznych środków w kampanię wyborczą do PE. Nie może być zgody na to, aby partia rządząca, korzystając z publicznych pieniędzy, organizowała sobie kampanię wyborczą - stwierdził w "Jeden na jeden" Joachim Brudziński z PiS. Dodał, że sprawa jest poważna, dlatego PiS złoży w tej sprawie wniosek do PKW.
PiS chce, by decyzją PKW Platforma musiała wliczyć spot w koszty kampanii wyborczej. - Nie może być zgody na to, aby Polska była traktowana jako swoistego rodzaju bantustan Donalda Tuska - powiedział Brudziński.
- 7 mln zł z publicznych pieniędzy zostało de facto wrzuconych w kampanię wyborczą. (...) Jeśli słyszymy, że to w znaczniej mierze środki unijne, nie oznacza to, iż nie są to publiczne pieniądze. Polska też jest płatnikiem unijnego budżetu - dodał.
Przypomniał, że dopuszczalny limit wydatków na kampanię wyborczą do PE wynosi niespełna 18 mln zł.
- Nie mamy nic przeciwko, Donald Tusk i PO chcą puszczać spoty, proszę bardzo, ale proszę wpisać je w wydatki na kampanię - zaznaczył Brudziński. - Spot emitowany poza budżetem kampanii spowoduje, że [PO] wyda na kampanię do Parlamentu Europejskiego nie 18 mln zł, tylko wielokrotność tej kwoty - dodał
"Niech premiera przejdą dreszcze"
- Zgodnie z wytycznymi PKW, każda aktywność partii politycznej w czasie kampanii wyborczej musi być w nią wpisana. To nie jest nasz wymysł - przekonywał Brudziński. - My, jako partia opozycyjna, byliśmy tak traktowani - dodał Brudziński.
Nawiązał do tego, że PiS zostało ostatnio zmuszone do określenia jako materiał wyborczy spotu, który zachęcał do udziału w obchodach rocznicy katastrofy smoleńskiej.
Polityk PiS pytany, czego życzy premierowi z okazji jego 57. urodzin stwierdził, że tego, aby częściej przechodziły go dreszcze na samą myśl, jak często majstruje przy obowiązującym w Polsce prawie.
- Mnie przechodzą dreszcze, jak słyszę wykonanie kultowej piosenki Beatlesów przez premiera - stwierdził polityk PiS.
Rządowy spot związany z rocznicą wejścia Polski do UE kosztował ponad 7 mln zł. Jak poinformowało CIR, koszt koszt produkcji spotu wyniósł 922 843,17 PLN brutto, koszt zakupu czasu antenowego - 6 210 283,33 PLN brutto.
Autor: MAC//rzw / Źródło: tvn24