W tym tygodniu rząd zalecił Państwowej Inspekcji Pracy i Inspekcji Sanitarnej, aby częściej kontrolowały i surowiej karały pracodawców narażających życie i zdrowie pracowników - informuje "Gazeta Prawna".
Inspektorzy pracy mogą ukarać firmę mandatem do 5 tys. zł, natomiast sądy orzec wobec niej grzywnę do 30 tys. zł. Rząd zamierza też szybko wdrożyć trzy dyrektywy unijne, regulujące m.in. wykonywanie pracy w niebezpiecznych warunkach i zasady ewakuacji oraz udzielania pierwszej pomocy w miejscu zatrudnienia. Firmy będą na przykład musiały szkolić pracowników w tym zakresie i dbać, aby takie osoby miały zapewniony etat. Ma to zapobiec rosnącej liczbie wypadków w pracy. W 2006 roku liczba poszkodowanych w tych wypadkach wzrosła o ponad 13 proc. i wyniosła prawie 100 tys. Całkowity koszt społeczny wypadków przy pracy jest szacowany na kwotę 16 mld zł rocznie - podaje "GP".
Źródło: "Gazeta Prawna"