Kluczowe fakty:
- Pod centrum Łodzi drążony jest tunel kolejowy. To jedna z najważniejszych, trwających obecnie inwestycji infrastrukturalnych w kraju.
- Realizowana przez PKP PLK Inwestycja jest jednak opóźniona o kilka lat. Pierwotne prace miały być zakończone już w 2022 roku.
- Jedna z dwóch maszyn drążących tunel - TBM Katarzyna - stoi niemal w tym samym miejscu od września ubiegłego roku, kiedy to runęła oficyna jednej z kamienic przy ulicy 1 Maja.
- Po katastrofie budowlanej jeszcze raz sprawdzono, jak drążenie tunelu może wpłynąć na okoliczne budynki. Wykonawca twierdzi, że trzeba zmienić strategię, która do tej pory zakładała, że budynki w złym stanie nie będą poddawane rozbiórce.
Osiem miesięcy po zawaleniu się fragmentu kamienicy przy ul. 1 Maja w Łodzi maszyna drążąca tunel TBM Katarzyna jest niemal w tym samym miejscu. 4 września 2024 roku runął fragment oficyny kamienicy przy ul. 1 Maja 23.