Na początku września lokalni społecznicy z Platformy Komunikacyjnej Krakowa w żartobliwym filmiku testowali możliwości nowoczesnego tramwaju zakupionego przez miasto. Dowcipne nagranie nie spodobało się jednak władzom MPK. Ale po dwóch miesiącach urzędnicy miejskiej jednostki najwyraźniej zmienili zdanie, bo na podstawie nagrania budują własną kampanię promującą "Krakowiaki".
Dwa spoty pokazujące możliwości nowoczesnego tramwaju krakowskie MPK opublikowało w poniedziałek na swoim profilu na Facebooku. Dzięki nim możemy dowiedzieć się, że w pojeździe za bilet można zapłacić kartą płatniczą lub doładować kartę miejską.
Drugi z nich pokazuje, że nowoczesny tramwaj przystosowany jest do bezpiecznego przewozu bagażu. Każdy z nich kończy puenta: "W Krakowiaku nie zrobisz prania, ale łatwo kupisz bilet" lub "W Krakowiaku nie ma miejsca na deskę do prasowania, ale jest miejsce na bagaż".
Z inspiracji aktywistów
Kampania w oczywisty sposób nawiązuje do żartobliwego filmu stworzonego przez fanów komunikacji miejskiej z PKK, do którego początkowo MPK odniosło się z dużym dystansem. Po fali krytyki ze strony marketingowców i internautów miejska jednostka postanowiła jednak wykorzystać jego potencjał.
- Wykorzystaliśmy fajny pomysł miłośników komunikacji i nawiązujemy do akcji, która w Krakowie odbiła się dużym echem. Tuż po tym, jak twórcy Platformy Komunikacyjnej Krakowa zorganizowali swoją akcję, my zostaliśmy oskarżeni o brak poczucia humoru. Chcieliśmy więc pokazać, że to poczucie humoru mamy – przekonuje Marek Gancarczyk, rzecznik prasowy krakowskiego MPK.
Jak podkreśla Gancarczyk, to dopiero początek akcji, której celem jest przedstawienie walorów nowoczesnego taboru.- W ciągu kilku najbliższych dni będziemy publikować kolejne filmiki pokazujące możliwości i udogodnienia dla pasażerów zastosowane w naszym tramwaju. chciałbym, aby to, co w nich zobaczymy, do czasu ich publikacji pozostało niespodzianką - dodaje.
Kupili 36 "Krakowiaków"
Zapytany o to, dlaczego promocyjne spoty pojawiły się dopiero dwa miesiące po akcji PKK, odpowiada krótko: - Na przygotowanie filmów potrzebowaliśmy trochę czasu. Po filmie PKK obiecywaliśmy, że spróbujemy wykorzystać potencjał tej akcji i teraz to zrobiliśmy.
W ramach modernizacji taboru komunikacji miejskiej, miasto zakupiło 36 tramwajów typu "Krakowiak", które do końca roku mają pojawić się na ulicach Krakowa.
Autor: Jork/b / Źródło: TVN24 Kraków
Źródło zdjęcia głównego: TVN24 Kraków