Gracze komputerowi to przede wszystkim mężczyźni poniżej 30. roku życia, uczący się lub studiujący i mieszkający w miastach - wynika z przeprowadzonego w Polsce badania "#jestemgraczem”.
Gracze komputerowi to przede wszystkim mężczyźni (97 proc.). 92 proc. graczy obu płci ma mniej niż 30 lat. Częściej pochodzą z miast (79 proc.). Zdecydowana większość graczy, kobiet i mężczyzn, jest stanu wolnego (67 proc. pań, 79 proc. panów).
Nie zarabiają wielkich pieniędzy
Gracze, którzy zadeklarowali, że pracują, najczęściej są pracownikami biurowymi lub administracji (31 proc.), z kolei 21 proc. to osoby pełniące stanowiska kierownicze, a 19 proc. - robotnicy. 28 proc. graczy zadeklarowało, że zarabia ponad 3200 zł netto, 18 proc. - między 2400 a 3200 zł, a 30 proc. - między 1600 a 2400 zł. Z kolei 4 proc. badanych graczy komputerowych zadeklarowało, że zarabia do 800 zł.
Blisko 98 proc. graczy wskazało, że zna język angielski, 48 proc. - język niemiecki, a 13 proc. język rosyjski, 7 proc. język francuski, 6 proc. - hiszpański.
Badacze pytali o wpływ gier na naukę. 67 proc. badanych zadeklarowało, że gry pomagają im w nauce języka obcego, 32 proc., że dzięki graniu w gry komputerowe poprawiła im się pamięć. Z drugiej strony 30 proc. z badanych przyznało, że przez gry ma mniej czasu na naukę, a 11 proc., że ma gorsze oceny z powodu grania w gry komputerowe. Z kolei 6 proc. zadeklarowało, że tak dużo myśli o grach, że nie może się skupić na nauce.
Najczęściej gracze poświęcają od 10 do 20 godzin tygodniowo na granie (55 proc.) Pozostali z badanych - grają od 20 do ponad 25 godzin tygodniowo. Liczba godzin spędzonych przy grach spada wraz z wiekiem. Gracze w wieku 30 lat i starsi grają 16 godzin tygodniowo. Z kolei gracze w wieku do 19 lat deklarowali, że grają 22 godziny tygodniowo. Jak wynika z badań, mężczyźni (79 proc.) częściej niż kobiety(65 proc.) deklarują, że grają codziennie.
Wciąż rządzi komputer
Najpopularniejszym urządzeniem, na którym grają badani pozostaje komputer (92 proc.), następnie telefon lub tablet (50 proc.), konsola stacjonarna (36 proc.) i konsola przenośna (12 proc.).
Z kolei najbardziej popularne rodzaje gier to tzw. strzelanki (66 proc.), gry RPG (65 proc.) oraz gry akcji (53 proc.). Kobiety, chętniej niż mężczyźni, wybierają gry przygodowe (odpowiednio: 53 proc. i 30 proc.), zręcznościowe (35 proc, i 21 proc.), logiczne (36 proc. i 16 proc.) oraz muzyczne i taneczne (11 proc. i 3 proc.).
Jak wynika z badania, 85 proc. badanych graczy zadeklarowało, że było w ciągu ostatniego roku w kinie, 72 proc., że przeczytało książkę, 47 proc. uczestniczyło w koncertach muzycznych, 42 proc. odwiedziło muzea, a 27 proc. było w teatrze.
78 proc. graczy od czasu do czasu sprząta w domu, 70 proc. robi zakupy, 59 proc. pomaga w przygotowaniu posiłków, z kolei 26 proc. - opiekuje się dzieckiem lub rodzeństwem.
Badania "#jestemgraczem" zostało zrealizowane przez IPSOS Polska na zlecenie producenta kart graficznych Sapphire Technology, między 13 października a 11 listopada br. Badanie przeprowadzono metodą ankiety online, którą wypełniło 79 543 osób.
Autor: iwan//rzw / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: CC BY-SA 2.0 | The Conmunity - Pop Culture Geek