Spożywczemu gigantowi - firmie Nestle nie udało się przekonać europejskich sędziów, że w Wielkiej Brytanii ma prawo do znaku towarowego w kształcie czterech paluszków KitKat - pisze BBC News.
Według Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości firma chciała w ten sposób identyfikować kształt przekąski ze swoją marką. Wyłączność ta jest jednak trudna do udowodnienia. Przeciwko uzyskaniu przez Nestle prawa do znaku towarowego protestowała firma Cadbury. Sprawa ma teraz wrócić do brytyjskiego sądu najwyższego, który podejmie ostateczną decyzję.
Długa historia
Nestle twierdzi, że w ciągu 80 lat od wprowadzenia na rynek czekoladowych batonów tzw. cztery czekoladowe paluszki były praktycznie całkowicie związane z marką KitKat. BBC News przypomina, że Nestle ma doświadczenie w próbach zarejestrowania spornych znaków towarowych. Przez 40 lat firma starała się zarejestrować hasło "Have a Break" jako znak towarowy. Udało się w 2006 roku. Środowy wyrok to najnowsza odsłona w ponad 10-letniej batalii prawnej pomiędzy Nestle i Cadbury. Rozpoczął się od w chwili, gdy Cadbury starał się zarejestrować purpurowy kolor opakowania swoich czekolad. Sprzeciwiła się temu Nestle.
Autor: mn / Źródło: BBC News
Źródło zdjęcia głównego: shuttertock