Zgodnie z pozwem, jaki do sądu ds. własności intelektualnej wniósł Louis Vuitton, Licores do Vale posługuje się logo zbyt podobnym do tego, które kojarzy się z luksusowym dom mody.
Portugalczycy postawili na symbolem LV z odwróconym V.
"Tworzenie nieuczciwej konkurencji przy użyciu identycznego lub podobnego symbolu"
Jak opisuje dziennik "Jornal de Notícias", Louis Vuitton oskarża firmę z Monçao na północy Portugalii o "pasożytnicze wykorzystywanie prestiżu marki i tworzenie nieuczciwej konkurencji przy użyciu identycznego lub podobnego symbolu".
André Ferreira, który stawia pierwsze kroki w biznesie, wyjaśnił, że logo opracował wspólnie ze swoją dziewczyną, aby promować produkt na małych targach rolnych w swoim regionie.
Jak tłumaczy, L oznacza likiery, a V dolinę (po portugalsku - vale). Druga z liter została odwrócona do góry nogami, aby symbolizować góry otaczające parafię Longos Vales, gdzie mieszka Ferreria.
- Logo Louis Vuitton i logo Licores do Vale nie mają ze sobą nic wspólnego – podkreślił.
Louis Vuitton jest częścią francuskiej grupa LVMH, zajmującej się produkcją dóbr luksusowych, w skład której wchodzą takie marki jak Dior, Louis Vuitton i Moët & Chandon.
Autorka/Autor: Pkarp/ToL
Źródło: PAP, tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock