Moda

Moda

28-letnia Magdalena Frąckowiak została twarzą Prady na nadchodzący sezon jesień-zima 2012-13. To najbardziej wpływowy dom mody na świecie, a praca dla niego dla każdej modelki jest jak Oscar dla aktorki. Gdańszczanka jest trzecią Polką w historii marki, która ją reklamuje.

Międzynarodowa szajka fałszerzy markowych torebek domu mody Hermès została zatrzymana przez francuską policję. Aresztowano 12 osób, po rocznym śledztwie. Prokuratura szacuje, że wartość skonfiskowanych podróbek z logo luksusowej marki wynosi 18 mln euro.

Sarah Burton z domu mody Alexander McQueen, która zasłynęła jako projektantka ślubnej sukni księżnej Kate Middleton, zostanie odznaczona Orderem Imperium Brytyjskiego. Królowa Elżbieta II doceni ją za zasługi dla branży mody.

Louis Vuitton została uznana za najbardziej wartościową modową markę na świecie - znalazł się na szczycie zestawienia BrandZ Top 100, przygotowanego przez Millward Brown Optimor. Wartość paryskiego domu mody oszacowano na 25,9 miliardów dolarów. W pierwszej trójce znalazły się również Hermes i Rolex.

Jeden z najbardziej znanych stylistów w historii, człowiek, który zrewolucjonizował damskie fryzjerstwo nie żyje. W środę w wieku 84 lat zmarł słynny stylista Vidal Sassoon.

Zwykli śmiertelnicy mogli po raz pierwszy zobaczyć na żywo paradę gwiazd, które przybyły na nowojorską Costume Institute Gala. Dotychczas to najważniejsze wydarzenie w świecie mody było dostępne tylko dla zaproszonej elity, teraz transmitowano je w internecie.

Costume Institute Gala w Nowym Jorku, najbardziej pożądana impreza modowa na świecie, która co roku skupia setki sławnych kreatorów, modelek, aktorów, muzyków i sportowców, po raz pierwszy będzie dostępna nie tylko dla gwiazd. Przejście po czerwonym dywanie będzie transmitowane w internecie. Impreza, która tym razem poświęcona jest ikonom mody - Miuccii Pradzie i Elsie Schiaparelli - co roku kreacjami i liczbą zaproszonych sław przebija nawet Oscary. Start o 1:30 czasu polskiego.

- "Vogue" uważa, że dobre zdrowie jest piękne - ogłosił Jonathan Newhouse, prezes Condé Nast, wydawcy magazynu "Vogue". Tak powiadomił o nowym rozporządzeniu, zgodnie z którym redaktorzy międzynarodowych edycji pisma zawarli pakt o zaprzestaniu zatrudniania nieletnich modelek i tych, które wydają się mieć zaburzenia odżywiania. To ważny krok w świecie mody, bo po raz pierwszy tak wpływowy magazyn rezygnuje z prezentowania nierealistycznych standardów piękna, za co był krytykowany przez dziesięciolecia.

Gieves&Hawkes, legendarna brytyjska marka zajmująca się szyciem na miarę, zostanie sprzedana. W ciągu miesiąca przejmie ją chińska firma Li&Fung. Powód? Od 7 lat firma nie przynosi zysku, mimo iż garnitury szyli sobie tam m.in. Bill Clinton, Sean Connery i David Beckham, a od XVIII wieku ubiera się tam niemal cała rodzina królewska.

"Reklamy są obraźliwe, poniżają młode kobiety i pokazują je wyłącznie jako obiekty seksualne. To pornografia" - takie skargi napłynęły do brytyjskiego regulatora rynku reklamowego. W ich wyniku urzędnicy przyjrzeli się kampanii marki odzieżowej American Apparel i zakazali jej upubliczniania. "Piersi i pośladki młodych modelek stanowią centralne punkty plakatów, a nie produkty firmy" - tak uzasadnili swoją decyzję.

Twórczyni minispódniczki, projektant szpilek, pierwsza czarnoskóra supermodelka i żona prezydenta - to tylko kilku laureatów listy magazynu "Time", który wybrał 100 najważniejszych ikon mody. To najbardziej wpływowe nazwiska branży od 1923 roku, gdy na rynku ukazał się pierwszy numer pisma, aż do dziś. Są to m.in. Coco Chanel i jej następca Karl Lagerfeld, Michelle Obama, Michael Jackson i Cindy Crawford, a nawet skompromitowany po antysemickim skandalu John Galliano.

Seksowna blondynka miała na sobie tylko dżinsy, bikini albo koronkowy gorset i wszyscy o niej mówili. To głośne reklamy marki Guess? sprzed 20 lat, które z Claudii Schiffer zrobiły gwiazdę. Teraz modelka wraca do firmy z okazji jej jubileuszu.

Obowiązkowy strój nastolatki za Oceanem? Myśliwskie kurtki, długie warkocze, rude włosy i ciężkie, skórzane buty. Wszystko za sprawą głównej bohaterki filmu „Igrzyska śmierci”, który nie tylko bije już rekordy box office'ów (155 mln dol. w trzy dni), ale też dyktuje nowe trendy w modzie.

Izraelski parlament uchwalił prawo zakazujące pokazywania zbyt chudych modelek w reklamach. Tak zwana "ustawa photoshopowa" nakłada też obowiązek informowania, że zdjęcie było cyfrowo "odchudzone".

Legends Division to nowy dział, który otworzyła nowojorska agencja modelek należąca do Donalda Trumpa. Zatrudnia 21 kobiet w starszym wieku, wśród których są legendy branży, m.in. 60-letnie Pat Cleveland i Beverly Johnson, a także najstarsza pracująca supermodelka - 81-letnia Carmen Dell'Orefice. Trump Model Management to pierwsza agencja modelek na świecie, która zatrudnia te, które już dawno przeszły na emeryturę.

Hedi Slimane został nowym dyrektorem kreatywnym w jednym z najważniejszych domów mody na świecie, Yves Saint Laurent - potwierdził właściciel marki. "Będzie miał całkowitą wolność twórczą w kreowaniu wizerunku YSL" - brzmi komunikat. Slimane zastąpił na tym stanowisku Stefano Pilatiego.

Słynna "La Pausa", posiadłość na Francuskiej Riwierze, która przez 24 lata należała do Coco Chanel jest na sprzedaż. Projektantka mieszkała tam m.in. ze swoim kochankiem, brytyjskim księciem Westminster, bywali u niej m.in. Strawiński, Cocteau, Picasso, Dali, Visconti. Choć willa wymaga renowacji, to ze względu na sławę, wyceniono ją aż na 50 mln dolarów.

"Zapewne podczas Grammy modliła się o nagrodę, ale po imprezie o przebaczenie" - tak media wyśmiewały kreację raperki Nicki Minaj, która na galę przyszła w czerwonym stroju zakonnicy z mężczyzną u boku przebranym za papieża. - To paw roku - oceniła Kelly Osbourne. Olśniewała za to Adele, której nowy wizerunek jest autorstwa naczelnej "Vogue'a".