Australijskie linie lotnicze Qantas Airways zapłacą w ramach kar i odszkodowań aż 120 milionów dolarów australijskich (66,1 mln dolarów amerykańskich) - pisze agencja Reuters. Zadośćuczynienie pasażerom za sprzedaż tysięcy biletów na już odwołane loty jest częścią ugody linii lotniczej z regulatorami. Przedstawiciele koncernu liczą, że porozumienie pozwoli zakończyć ten problematyczny kryzys wizerunkowy.
Qantas i Australijska Komisja ds. Konkurencji i Konsumentów (ACCC) poinformowały o zawarciu ugody, w ramach której firma zgodziła się na wypłacenie 86 tysiącom pasażerów odszkodowań, które łącznie opiewają na 20 milionów dolarów australijskich. Kolejne 100 milionów ma zostać przeznaczone na uregulowanie grzywny.
Najwyższa kara
To najwyższa kara w historii australijskich linii lotniczych i jedna z najwyższych na świecie w tym sektorze.
- Zdajemy sobie sprawę, że Qantas zawiódł klientów. To nie były działania zgodne z naszymi standardami - powiedziała, cytowana w oświadczeniu firmy, dyrektor generalna Vanessa Hudson.
- Ugoda sprawi, że będziemy mogli wypłacić odszkodowania poszkodowanym klientom znacznie szybciej, niż gdyby sprawa była kontynuowana w sądzie federalnym - dodała. Zwróciła jednak uwagę, że jej treść musi jeszcze formalnie zostać zatwierdzona przez sędziów.
Ma skutecznie zniechęcić
Z kolei zdaniem urzędników ACCC wysokość kary powinna skutecznie zniechęcić ewentualnych naśladowców poczynań Qantas. - Będzie silnym sygnałem odstraszającym dla innych firm - powiedziała, cytowana w oświadczeniu, przewodnicząca ACCC Gina Cass-Gottlieb.
Źródło: Reuters
Źródło zdjęcia głównego: Qantas