Thomas Gilovich, profesor psychologii z jednego z bardziej prestiżowych amerykańskich uniwersytetów - Uniwersytecie Cornell, odkrył, że ludzie czerpią większą radość ze zdobywania doświadczenia niż z sięgania po kolejne dobra materialne.
Więcej satysfakcji
Gilovich wraz ze współautorami badania - Amitem Kumarem, doktorantem studiującym psychologię na Uniwersytecie Cornell oraz Matthew Killingsworth'em z Uniwersytetu w San Francisco - postanowili sięgnąć głębiej do badań nad ludzką satysfakcją.
Ponadto, Gilovich i jego zespół wierzy w słuszność stwierdzenia, że gdy stoimy w kolejce, aby doświadczyć udziału w jakimś nadchodzącym wydarzeniu (koncercie, meczu itp.), minimalizuje to stopień rywalizacji i agresji do drugiej osoby. Odwrotnie do sytuacji, kiedy czekamy w kolejce po najnowszy produkt rynkowy, jak np. torebka, czy buty od światowych projektantów itd.
Podczas gdy szczęście z dokonania istotnych zakupów maleje z upływem czasu, doświadczenia stają się zakorzenioną częścią naszej tożsamości.
Autor: mb / Źródło: quila-style.com
Źródło zdjęcia głównego: sxc.hu