Zakład zmienia podejście do informatyzacji. Będzie oszczędniej gospodarował zasobami. Za trzy lata wszystkie usługi chce mieć w pełni cyfrowe - informuje "Puls Biznesu".
Zakład Ubezpieczeń Społecznych dysponuje największym budżetem na IT w sektorze publicznym. Dlatego firmy informatyczne uważnie przyglądają się temu, co dzieje się w ZUS. Ubiegły rok upłynął pod znakiem zmian. Nowy zarząd, na czele którego stoi prof. Gertruda Uścińska, zastopował większość dużych zamówień IT, by dokonać przeglądu i zastanowić się, jak lepiej poukładać informatyczne klocki.
Plan zmian jest gotowy
Chodzi o to, by na platformie ZUS można było załatwiać także inne urzędowe sprawy, np. złożyć wniosek o dowód rejestracyjny. Zakład jest też gotowy powierzyć innym instytucjom realizację niektórych swoich usług. - Wszystko, co robimy, ma doprowadzić do tego, by za dwa, trzy lata wszystkie usługi ZUS były dostępne w pełni cyfrowo i żeby można było z nich skorzystać z każdego miejsca i na każdym urządzeniu - mówi wiceprezes.
Jak podaje gazeta, zakład dąży do standardu e-obsługi klientów oferowanego obecnie przez banki.
Reforma emerytalna wg ZUS. Zobacz materiał z programu "Otwarcie Dnia" w TVN24 BiS (10.10.2016):
Autor: mb/ms / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: tvn24