TVN24 najbardziej opiniotwórczą stacją telewizyjną w 2022 roku. Wyniki badania

TVN
Wyniki oglądalności kanałów i programów informacyjnych
Źródło: TVN24
Stacja informacyjna TVN24, należąca do globalnego koncernu medialnego Warner Bros. Discovery, była najbardziej opiniotwórczą stacją telewizyjną w Polsce w 2022 roku - wynika z badania Instytutu Monitorowania Mediów (IMM). Na informacje podawane na antenie TVN24 powoływano się prawie 16,3 tysiąca razy.

Instytut Monitorowania Mediów we wtorek opublikował wyniki cyklicznego raportu "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce". Czytamy w nim, że "podium najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych otwiera TVN24, cytowany w 2022 roku prawie 16,3 tys. razy".

TVN24 najbardziej opiniotwórczą stacją telewizyjną

Z badania wynika, że na TVN24 najczęściej powoływano się w sierpniu. IMM zwrócił uwagę, że "wówczas stacja relacjonowała wydarzenia w związku z tragicznym wypadkiem polskiego autokaru w Chorwacji oraz katastrofą ekologiczną na Odrze".

Na drugim miejscu zestawienia znalazł się Polsat News z wynikiem ponad 12,3 tys. wzmianek, a podium zamyka TVP Info, które uzyskało wynik prawie 11,4 tys. powołań w innych mediach.

Tuż za podium, bo na czwartej pozycji, znalazła się stacja TVN, cytowana blisko 10 tys. razy.

Najbardziej opiniotwórcze stacje telewizyjne
Najbardziej opiniotwórcze stacje telewizyjne
Źródło: imm.com.pl

W rankingu ogólnym TVN24 była na 5. miejscu. Liderem była stacja RMF FM - ponad 23 tys. wzmianek. Na podium znalazły się też wp.pl oraz "Rzeczpospolita". Pierwszą piątkę uzupełnił onet.pl.

Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce
Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce
Źródło: imm.com.pl

O badaniu

Instytut Monitorowania Mediów wyjaśnił, że analizę częstotliwości 385 863 cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów.

Badanie dotyczy okresu 1 stycznia - 31 grudnia 2022 roku.

Zobacz także: