TVN24 i TVN najbardziej opiniotwórczymi stacjami telewizyjnymi w styczniu - wynika z najnowszego raportu Instytutu Monitorowania Mediów. Stacje znalazły się też w czołówce najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce. Trzy pierwsze pozycje należały do dzienników: "Rzeczpospolitej", "Gazety Wyborczej" i "Faktu". Wśród najbardziej opiniotwórczych portali internetowych znalazł się tvn24.pl.
Pierwszy miesiąc bieżącego roku zdominowała polityka. Dużym zainteresowaniem cieszyły się takie tematy, jak: kandydaci do wyborów prezydenckich i kampanie wyborcze, a zwłaszcza sylwetka Magdaleny Ogórek, strajki górników i rolników, czy kwestia sprzedaży broni na Ukrainę przez Polskę.
TVN i TVN24 w czołówce
Wśród najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych znalazły się TVN24 i TVN. Na informacje publikowane w TVN24 powoływano się w styczniu 183 razy, a na informacje TVN 115 razy. Na kolejnym miejscu znalazło się TVP Info (45 cytowań). W czołówce uplasowała się też TVN24 Biznes i Świat - 39 cytowań. W czołówce najbardziej opiniotwórczych portali internetowych znalazł się portal tvn24.pl.
Wśród wszystkich mediów TVN24 i TVN także znalazła się w czołówce. Na pierwszych miejscach tego zestawienia uplasowały się gazety - "Rzeczpospolita", "Gazeta Wyborcza" i "Fakt".
Badanie przeprowadzono na podstawie 4 512 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu 1 do 31 stycznia 2015 r. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 4 584 razy (2 988 razy w prasie, 989 w telewizji i 607 w radio).
Autor: tol/mn / Źródło: tvn24bis.pl
Źródło zdjęcia głównego: tvn24