TVN24 i TVN najbardziej opiniotwórczymi telewizjami sierpnia - wynika z najnowszego raportu Instytutu Monitorowania Mediów. Na informacje podawane przez te telewizje powoływano się w tym miesiącu łącznie 271 razy. Wśród portali internetowych pierwsze miejsce zajął tvn24.pl (76 cytowań).
Jak podkreśla IMM, w sierpniu dominowały tematy polityczne związane ze zbliżającymi się wyborami parlamentarnymi. W mediach często poruszane były kwestie afery podsłuchowej w kontekście rozmowy Donalda Tuska z Janem Kulczykiem. Szeroko komentowano także sprawę „kilometrówek” Andrzeja Dudy.
Wszystkie media
W ogólnym zestawieniu na fotelu lidera najbardziej opiniotwórczych mediów znalazła się "Gazeta Wyborcza" (513 cytowań), wyprzedzając dziennik "Rzeczpospolita" (472) oraz tygodnik Newsweek (343 cytowania). Kolejne miejsca w ogólnym zestawieniu zajęła telewizja TVN24 (195) oraz tygodnik Wprost (185).
Liderzy wśród telewizji
TVN24 i TVN to z kolei niekwestionowani liderzy w rankingu telewizji. Łącznie na informacje podawane w tych dwóch stacjach powoływano się 271 razy. Na trzecim miejscy znalazła się TVP Info (54 cytowania).
I internet
Najpopularniejszym portalem internetowym w sierpniu został portal tvn24.pl (76 cytowań), przesuwając na kolejne pozycje onet.pl (56) oraz wpolityce.pl (45).
Liderem najczęściej cytowanych mediów ekonomicznych ponownie okazał się "Dziennik Gazeta Prawna" (169), wyprzedzając "Puls Biznesu" (145) oraz "Forbes" (74). Badanie przeprowadzono na podstawie 4 621 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu 1 do 31 sierpnia 2015 r. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 4 644 razy (2 917 w prasie, 897 w telewizji i 830 w radio).
Autor: mn / Źródło: tvn24bis.pl
Źródło zdjęcia głównego: TVN