PKN Orlen rozważa reaktywację marki CPN. Spółka wstępnie analizuje, czy prowadzenie stacji paliw z historycznym logo będzie opłacalne.
Koncern paliwowy PKN Orlen rozważa reaktywację marki CPN, która dla wielu pokoleń polskich kierowców stała się synonimem stacji paliw.
Jak dowiedzieliśmy się w biurze prasowym spółki skarbu państwa firma sprawdza, czy realizacja takiego projektu będzie opłacalna.
Decyzja nie zapadła
"Prowadzimy jedynie wstępne prace analityczne, które mają dać odpowiedz na pytanie, czy z marketingowego i biznesowego punktu widzenia, zasadne byłby odtworzenie pojedynczych historycznych stacji paliw pod marką CPN" - poinformowało biuro prasowego PKN Orlen. Spółka podkreśliła jednocześnie, że koncern "nie podjął jednak jeszcze żadnych decyzji w tym zakresie". Według informacji agencji ISBNews jedna ze stacji z logo CPN miałaby być prowadzona na warszawskiej Pradze. Jednak nam nie udało się tego potwierdzić.
Długa historia
Historia CPN sięga lipca 1944 roku. Wówczas powołano do życia instytucję mającą za zadanie zabezpieczenie istniejącej po działaniach wojennych i okupacji infrastruktury naftowej oraz rozpoczęcie działalności dystrybucyjnej. 14 sierpnia 1944 roku ukazał się pierwszy akt urzędowy określający nazwę organizacji mianem Polski Monopol Naftowy. Jednak już w październiku tego samego roku nazwa zostaje zmieniona na Państwowe Biuro Sprzedaży Produktów Naftowych. Współczesną nazwę CPN zawdzięcza Ministrowi Przemysłu, który 3 grudnia 1945 roku specjalnym zarządzeniem utworzył państwowe przedsiębiorstwo Centrala Produktów Naftowych. 10 lat później ponownie przekształcono organizację i nadano jej nazwę Centralny Zarząd Obrotu Produktami Naftowymi "CPN". Po kolejnych 3 latach firma powróciła do wcześniejszej nazwy, którą połączono ze skrótem "CPN" – Centrala Produktów Naftowych "CPN", a w grudniu 1995 roku została przekształcona w jednoosobową spółkę Skarbu Państwa, co znalazło odzwierciedlenie w nazwie poprzez dodanie do niej skrótu S.A. Autorem opracowanego w latach 60. XX w. logo CPN jest Ryszard Bojar, który wraz ze Stefanem Solikiem i Jerzym Słowikowskim opracował także cały system identyfikacji wizualnej CPN. To dzięki nim, przez lata na stacjach paliw firmy królowało biało-pomarańczowe logo wywodzące się ze skrótu nazwy CPN. W czasach swojej świetności spółka posiadała liczącą ponad 1400 obiektów sieć stacji paliw oraz prawie 600 autocystern do transportu paliw.
Autor: msz/gry / Źródło: tvn24bis.pl,