Na to mogą liczyć poszkodowani w powodzi przedsiębiorcy. ZUS przypomina

Rzeka Nysa Kłodzka zalała Kłodzko
Żołnierze uratowali psa z powodzi
Źródło: Wiesław Kukuła/X
Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, że poszkodowani w powodzi przedsiębiorcy mogą otrzymać ulgi w spłacie składek do ZUS. Dostępne rozwiązania to między innymi odroczenie terminu płatności składek lub rozłożenie należności na raty. Sprawę można załatwić bez wychodzenia z domu.

"Rozumiemy, że z powodu powodzi część przedsiębiorców może mieć problemy z płynnością finansową. Dlatego przypominamy o ulgach, o które w pierwszej kolejności można się ubiegać" - poinformował rzecznik ZUS Paweł Żebrowski.

CZYTAJ TAKŻE: Powódź w Polsce. Relacja >>>

Co może zrobić przedsiębiorca?

Jak zaznaczył, zawarcie ugody z ZUS niesie szereg korzyści, m.in. do składek objętych ulgą nie nalicza się odsetek, w ich miejsce pobiera się opłatę prolongacyjną. Poza tym przedsiębiorca, który płaci raty w terminie i w ustalonej wysokości oraz reguluje bieżące składki, może uzyskać zaświadczenie o niezaleganiu w opłacaniu składek, które potrzebne jest m.in. w postępowaniach przetargowych. Rzecznik ZUS przypomniał, że wniosek o odroczenie terminu płatności składek czy rozłożenie zadłużenia na raty można składać elektronicznie przez profil PUE ZUS, za pośrednictwem poczty, czy osobiście w placówce ZUS.

Rzeka Biała Głuchołaska zalała Głuchołazy
Rzeka Biała Głuchołaska zalała Głuchołazy
Źródło: PAP/Michał Meissner

Zakres dokumentów, jakie należy dołączyć do wniosku, zawsze ustalany jest indywidualnie i zależy od rodzaju prowadzonej działalności oraz formy opodatkowania. Przedsiębiorca może też skorzystać z pomocy doradcy ds. ulg i umorzeń w wybranych placówkach ZUS, pomogą mu również pracownicy sali obsługi klientów - zaznaczył Żebrowski.

Trudna sytuacja w Kłodzku
Trudna sytuacja w Kłodzku
Źródło: TVN24

Załatwienie sprawy bez wychodzenia z domu

"Zachęcamy także do załatwiania spraw w ZUS bez wychodzenia z domu: podczas e-wizyty za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych ZUS, telefonicznie za pośrednictwem Centrum Kontaktu Klientów ZUS pod numerem 22 560 16 00 od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.00 do 18.00" – dodał rzecznik ZUS.

TVN24 HD
Dowiedz się więcej:

TVN24 HD

Zobacz także: