Oszuści rozsyłają fałszywe wiadomości, w których podszywają się pod bank. Jest to sposób wyłudzenia loginu i hasła do bankowości elektronicznej - ostrzega w komunikacie Santander Bank Polska. Również zespół do spraw cyberbezpieczeństwa w Komisji Nadzoru Finansowego (CSIRT KNF) poinformował o próbach wykradania haseł do bankowości elektronicznej. W tym przypadku na celowniku są klienci Banku Pekao.
Santander Bank Polska poinformował na swojej stronie internetowej, że oszuści po raz kolejny rozsyłają fałszywe wiadomości, w których podszywają się pod bank.
Proceder wyłudzenia danych
Wyjaśniono, że przestępcy próbują nakłonić do aktualizacji i potwierdzenia danych osobowych na fałszywej stronie internetowej. Zaznaczono, że jest to sposób do wyłudzenia loginu i hasła do bankowości elektronicznej.
W komunikacie zamieszczonym na stronie internetowej banku pokazano przykładową wiadomość od oszustów.
Fałszywe strony i oszustwa telefoniczne
Zespół do spraw cyberbezpieczeństwa w Komisji Nadzoru Finansowego (CSIRT KNF) poinformował z kolei w piątek na Twitterze, że cyberprzestępcy rozsyłają wiadomości SMS, w których podszywają się pod Pekao SA. Podano, że w treści wiadomości informują o dodaniu karty do portfela Apple Pay na nieznanym urządzeniu. Przesyłany link prowadzi do fałszywej strony, która wykrada hasła do bankowości elektronicznej
W poprzednim tygodniu również Bank Pocztowy ostrzegał przed telefonami od osób podszywających się pod pracowników banku, którzy pod pretekstem pomocy w uzyskaniu zwrotu prowizji bankowej, próbują wejść w posiadanie danych wrażliwych klienta, takich jak numer i seria dowodu.
Źródło: TVN24 Biznes
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock