Z rynku zniknie jeden z graczy. Burda Media kupuje wydawnictwo Edipresse Polska

shutterstock_142785169
Przyszłość cyfrowego rynku medialnego
Źródło: Forum TIME
Burda Media Polska porozumiała się ze szwajcarską firmą Edipresse Group co do kupna Edipresse Polska, wydawcy między innymi takich tytułów jak "Viva" i "Party". Zgodę na dokonanie transakcji musi jeszcze wydać prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

W komunikatach prasowych obu firm nie podano, ile Burda Media Polska zapłaci za Edipresse Polska ani kiedy transakcja może zostać sfinalizowana. - Przejęcie Edipresse Polska otwiera przed nami nowe, fascynujące możliwości rozwojowe, umożliwiając przyspieszenie naszej transformacji cyfrowej i wzmacniając nasz biznes konsumencki w Polsce ze szczególnymi uwzględnieniem obszarów lifestyle i uroda - uzasadnia Alexander Sorg, prezes Burda Media Polska.

Z kolei Sebastien Lamuniere, CEO w Edipresse Group powiedział, że sprzedaje "zyskowną firmę z silnymi produktami i z jasną wizją na przyszłość". - Jesteśmy przekonani, że Burda Media Polska wykorzysta ogromny potencjał połączonego portfolio i będzie atrakcyjnym pracodawcą dla naszych zespołów - podkreślił.

Grupa Edipresse bez prasy

Edipresse Group posiada w Polsce między innymi takie tytuły jak "Viva!", "Viva! Moda", czy magazyn "Party". Grupa jest także właścicielem kilku stron internetowych - w tym Wizaz.pl, czy Polki.pl.

Z kolei do wydawnictwa Burda Media Polska należą takie tytuły jak: "Gala", "Gala Men", "Glamour", czy "Elle".

Grupa Edipresse, przyjmując ofertę kupna od firmy Burda Media Polska wycofa się z głównej działalności mediowej w Polsce. Szwajcarska firma pozostaje właścicielem spółki Wydawnictwo Edipresse, która zajmuje się wydawaniem książek i kolekcji wydawniczych, magazynów custom publishing oraz właścicielem szkoły językowej Lincoln.

Zobacz także: