mBank ostrzega przed fałszywą stroną logowania do serwisu transakcyjnego. "Trwa kampania phishingowa, której celem jest wyłudzenie poufnych danych" - czytamy w komunikacie.
Jak wskazano, oszustom chodzi o wyłudzenie identyfikatora i hasła do serwisu transakcyjnego, telekodu, numerów kart oraz danych osobowych.
Fałszywa strona
W komunikacie czytamy, że reklama, która wyświetla się w wyszukiwarce po wpisaniu hasła mBank, kieruje do fałszywej strony logowania do serwisu transakcyjnego, na której w pierwszym etapie użytkownik proszony jest o podanie identyfikatora i hasła.
Stronę wyróżnia nieprawidłowy adres, mbank-zaloguj.pl zamiast: online.mbank.pl/pl/Login. Fałszywa strona posiada również inny certyfikat.
W kolejnym kroku wyświetlany jest komunikat informujący o rzekomej blokadzie konta oraz formularz z prośbą o podanie danych. Jak podkreślono, celem przestępców jest przejęcie dostępu do konta bankowego i kradzież środków.
Bank przypomina
Jeżeli wpiszemy dane logowania bądź telekod na fałszywej stronie, należy jak najszybciej zmienić hasła dostępu. W przypadku, gdy podamy numer karty, należy ją zastrzec, podobnie jak w sytuacji, gdy podamy dane dowodu osobistego. Jednocześnie bank przypomina, że nigdy nie prosi o podanie danych osobowych w czasie logowania do serwisu transakcyjnego. W szczególności nazwiska panieńskiego matki, numeru pesel, danych dowodu, czy numeru karty. Nie wymaga także podania telekodu w czasie logowania do serwisu transakcyjnego, ani nie prosi o aktywację usług lub zwrot środków podczas logowania do serwisu.
Ponadto, należy pamiętać, że bank nie wysyła na telefon komórkowy żadnych certyfikatów bezpieczeństwa oraz nie prosi o wykonanie przelewów testowych. W razie jakichkolwiek wątpliwości, klienci proszeni są o przerwanie czynności wykonywanych na stronie i natychmiastowy kontakt z przedstawicielami banku.
Autor: mb/gry / Źródło: tvn24bis.pl
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock