W piątek mBank dotknęła awaria. Klienci mieli problemy z płatnościami Blik. Wcześniej były też utrudnienia z realizacją przelewów ekspresowych. "Trudności w płatnościach Blik już nie występują" - przekazał TVN24 Biznes mBank tuż po godzinie 14.00.
O problemach klienci mBanku informowali we wpisach w mediach społecznościowych. "Od pół godziny czekam na przelew ekspresowy z mbanku. Jakaś awaria?" - czytamy w jednym z komentarzy. "Co się dzieje z przelewem blik od 20 minut jest oczekujący" - napisał inny internauta.
Odpowiedzi na komentarze udzielili przedstawiciele mBanku. "Obecnie występują trudności z płatnościami BLIK oraz z realizacją przelewów ekspresowych" - poinformowali. Zapewnili przy tym, że trwają już prace nad naprawą.
"Przepraszamy za niedogodności i prosimy o cierpliwość" - napisali przedstawiciele banku.
Wysłaliśmy również pytania w tej sprawie do mBanku. "Obecnie przelewy ekspresowe już działają. Mogą pojawiać się utrudnienia w płatnościach Blikiem. W takim przypadku rekomendujemy użycie innej metody płatności" - poinformowało nas biuro prasowe tego banku w odpowiedzi przesłanej o godzinie 13.30.
Tuż po godzinie 14.00 Krzysztof Drozd, specjalista ds. relacji z mediami w mBanku, poinformował TVN24 Biznes, że "trudności w płatnościach Blik już nie występują".
Awaria w mBanku
Z informacji dostępnych na stronie serwisu Downdetector, który gromadzi informacje o problemach wysyłanych przez internautów, wynikało, że awaria w mBanku rozpoczęła się w piątek około godziny 10. To wtedy zaczęła rosnąć liczba zgłoszeń o utrudnieniach.
mBank informuje na swojej stronie, że ma 3 mln aktywnych użytkowników bankowości mobilnej.
Źródło: TVN24 Biznes
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock