W styczniu ma się rozpocząć budowa wiaduktu na przyszłym węźle Puławy Wschód. Blisko 12 km drogi ekspresowej powstaje na trasie S17 Warszawa- Lublin. Kierowcy muszą liczyć się z licznymi utrudnieniami, zakończenie inwestycji planowane jest na pierwsza połowę 2018 r.
Blisko 12 km drogi ekspresowej powstaje między Kurowem a mostem na Wiśle w Puławach. Budowie jest jedenaście z trzynastu zaplanowanych obiektów inżynierskich, rosną nasypy, a w styczniu ma się rozpocząć budowa wiaduktu na przyszłym węźle Puławy Wschód. To tu krzyżuje się budowana trasy z drogą wojewódzką 824 (Żyrzyn-Puławy-Annopol). Na czas budowy na drodze tej będzie wprowadzony objazd.
Zgodnie z podpisaną umową z wykonawcą budowa blisko 12-kilometrowej trasy ma się zakończyć na przełomie kwietnia i maja 2018 r.
Utrudnienia na drodze
Między Kurowem a mostem w Puławach powstanie droga ekspresowa o łącznej długości ok. 11,8 km. W większości, przez 10,5 km, przebiegać będzie po nowym śladzie, głównie przez tereny rolne i leśne, a na odcinku ok. 1,3 km do istniejącej jezdni zostanie dobudowana druga, wraz z wiaduktem nad linią kolejową. Na trasie powstaną m.in. dwa węzły, cztery wiadukty drogowe, trzy mosty, przejścia dla zwierząt oraz drogi dojazdowe dla obsługi ruchu lokalnego. Koszt tej inwestycji, prowadzonej w trybie „projektuj i buduj”, sięga ok. 323 mln zł. Wykonawcą zadania jest konsorcjum firm Energopol Szczecin i Przedsiębiorstwo Robót Drogowych w Zwoleniu.
Nowa droga ekspresowa - która połączy drogę S17 od węzła Kurów Zachód z mostem na Wiśle w Puławach na S12 – ma ułatwić ruch tranzytowy, odsunąć ruch ciężkich samochodów od obszarów zabudowanych, a także poprawić bezpieczeństwo i komfort lokalnego układu komunikacyjnego w Puławach.
Obecnie dojazd z drogi S17 do mostu w Puławach odbywa się po drodze wojewódzkiej nr 824 lub istniejącą drogą nr 12. Przejazd nową trasą pozwoli też na skrócenie czasu podróży.
Trasa S17
Do końca 2019 r. ma być gotowe także prawie 100 km drogi ekspresowej S17 na odcinku od Kurowa do obwodnicy Garwolina oraz od Garwolina do węzła Lubelska (który ma połączyć wschodnią i południową obwodnicę Warszawy). Inwestycja ma kosztować blisko 2,4 mld zł. Została podzielona na siedem odcinków.
Prace budowlane ruszyć mają wiosną i jeśli nie będzie opóźnień w drugiej połowie roku \prace będą prowadzone na ponad 95 kilometrach przyszłej S17. W latach 2011 - 2014 r. zbudowano 67 km drogi S17 na odcinku od Kurowa do miejscowości Piaski (Lubelskie) wraz z obwodnicą Lublina. Budowa tego fragmentu S17 pochłonęła 3,3 mld zł, z czego 2,2 mld zł stanowiło dofinansowanie z unijnego Programu Infrastruktura i Środowisko.
Drogi w Polsce są złe?
Autor: MS / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: sxc.hu