Bruksela chce, by przewoźnicy towarowi wymienili zestawy hamulcowe i koła na cichsze. Polskie firmy muszą wydać 2 mld zł do 2025 roku - pisze "Puls Biznesu".
Kolejowy hałas chce ograniczyć Komisja Europejska. Nowe przepisy polskich i europejskich przewoźników zmuszą do miliardowych inwestycji.
Ciszej na kolei
Jeśli Bruksela przyjmie nowe założenia, przedsiębiorcy towarowi będą musieli zainwestować w przezbrojenie żeliwnych wstawek hamulcowych na kompozytowe i wymianę kół na monobloki. Gazeta szacuje, że do końca 2025 roku firmy z rynku przewozów towarów koleją będą zmuszone wydać ponad 2 mld zł na dostosowanie taboru do nowych wymagań.
"Poniesienie tak dużych wydatków może zachwiać konkurencyjnością rynku kolejowego i przyczynić się do wzmocnienia trendu przenoszenia towarów z kolei na inne gałęzie transportu" - przestrzega Elżbieta Kisil, rzecznik Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa, cytowana przez gazetę.
Podróże koleją - gdzie zapłacimy najwięcej? Zobacz materiał TVN24 BiS:
Autor: msz/ / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock