W kilku województwach pojawiły się fałszywe pisma informujące odbiorców energii elektrycznej o nowym numerze rachunku bankowego dostawcy energii elektrycznej - ostrzega PGE Polska Grupa Energetyczna. Spółka powiadomiła już prokuraturę o możliwości popełnienia przestępstwa.
W pismach, kierowanych głównie do przedsiębiorców, oszuści informują o rzekomej zmianie systemu rozliczeniowego, a co za tym idzie numeru rachunku bankowego. Takie listy, z wyraźnie widocznym logo PGE i spreparowanymi podpisami przedstawicieli obecnych lub byłych władz koncernu, pojawiły się w kilku regionach Polski.
Nie zmienialiśmy numeru rachunku
- Nie kierowaliśmy do odbiorców informacji o zmianie numerów rachunków bankowych i nie prowadzimy prac zmierzających do zmiany systemu rozliczeniowego. Prawdopodobnie mamy, więc do czynienia z grupą przestępców, którzy podszywając się pod nas, chcą wyłudzić opłaty - tłumaczy Maciej Szczepaniuk, rzecznik PGE Polskiej Grupy Energetycznej.
Spółka przestrzega przed oszustami działającymi w województwach mazowieckim, łódzkim, podlaskim oraz lubelskim, skąd przyszły pierwsze informacje o fałszywych powiadomieniach. Nie wykluczone jednak, że nielegalny proceder może mieć dużo większy zasięg.
Wybrali największego
PGE jest największym w Polsce przedsiębiorstwem energetycznym. W ramach grupy kapitałowej zajmuje się wydobyciem węgla brunatnego, wytwarzaniem energii elektrycznej z węgla, gazu i odnawialnych źródeł energii, a także dystrybucją oraz sprzedażą prądu do ponad 5 mln gospodarstw domowych i przedsiębiorstw.
To właśnie podmioty prowadzące działalność gospodarczą są głównym celem nielegalnej działalności oszustów, którzy fałszywe listy wysyłają nawet do przedsiębiorców spoza obszaru działalności spółki z Grupy Kapitałowej PGE dostarczającej energię do klientów końcowych, czyli PGE Dystrybucja. PGE Dystrybucja to jeden z pięciu operatorów systemu dystrybucyjnego, prowadzących działalność na blisko 40 proc. powierzchni kraju, głównie w województwach północno-wschodnich, południowo-wschodnich i centralnych.
PGE podkreśla, że numer konta, na który należy wpłacać należności za dostawy energii elektrycznej znajduje się wyłącznie na dostarczanych fakturach, wystawianych w związku ze świadczonymi usługami.
Masz wątpliwości? - dzwoń
- W przypadku jakiejkolwiek innej korespondencji najprawdopodobniej mamy do czynienia z próbą wyłudzenia pieniędzy. Jeśli klienci mają jakiekolwiek wątpliwości, bez względu na miejsce zamieszkania, mogą zadzwonić pod numer 422 222 222 do Contact Center PGE, czynnego od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 19:00 - mówi Maciej Szczepaniuk.
Autor: mw / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: TVN24