W piątek po południu internauci informowali w mediach społecznościowych o problemach z płatnościami Blikiem. Dotyczyły one klientów większej grupy banków. "Odnotowujemy czasowe problemy z realizacją transakcji" - potwierdził w mediach społecznościowych operator Blika, spółka Polski Standard Płatności. Tuż przed godziną 16.00 PSP podało, że "Blik działa bez zakłóceń".
"Kiedy zostanie usunięta awaria?", "mam to samo", "wykonywałem blika i dostałem informację, że operacja nie została zrealizowana, po czym zabrało mi z konta określoną kwotę" - takie wpisy internautów tuż po godz. 14.00 pojawiły się pod ostatnim postem na profilu Blika na Facebooku.
Także użytkownicy portalu Downdetector zgłaszali problemy z bankowością mobilną i płatnościami - chodzi m.in. o mBank, PKO i Pekao, Santander, ING i Millennium. W tym przypadku również mogło chodzić o kłopoty z Blikiem.
Banki: klienci powinni spróbować innej formy płatności
"Od godziny 14:00 mamy problemy z działaniem usług opartych na kodach Blik. Nie działa generowanie i potwierdzanie kodów w aplikacji mobilnej Moje ING. Awaria ma źródło w problemach technicznych dostawcy tego rozwiązania - Polskiego Standardu Płatności - i obejmuje wszystkie banki korzystające z Blik" - pisał ING Bank Śląski w komunikacie.
"Prosimy, w miarę możliwości, o korzystanie z innych sposobów płatności, wpłat i wypłat z bankomatów. Specjaliści po stronie dostawcy usługi, Polskiego Standardu Płatności, intensywnie pracują nad przywróceniem tej funkcjonalności" - wyjaśniał bank w komunikacie.
Piotr Rutkowski, zastępca rzecznika mBanku, napisał w mediach społecznościowych: "Blik w świątecznej gorączce co chwila pada i wstaje. Klienci mBanku - jeśli Wam nie działa, to spróbujcie proszę innej formy płatności".
Spółka Polski Standard Płatności, operator Blika, potwierdziła awarię w mediach społecznościowych. "Odnotowujemy czasowe problemy z realizacją transakcji. Intensywnie pracujemy nad tym, aby usługa działała bez zakłóceń" - napisano.
Tuż przed godziną 16.00 na Facebooku na koncie prowadzonym przez operatora pojawiła się informacja, że "Blik działa bez zakłóceń".
BLIK - co to jest?
Płatność za pomocą systemu Blik polega na generowaniu jednorazowych 6-cyfrowych kodów, ważnych przez ograniczony czas. Kody te wpisuje się do terminala płatniczego i na ich podstawie następuje autoryzacja transakcji przez bank. W ubiegłym roku rozpoczął się proces uruchamiania płatności zbliżeniowych Blik, zgodnie z tą metodą po odblokowaniu wystarczy zbliżyć telefon do terminala płatniczego.
W ramach systemu Blik możemy też przesyłać pieniądze na numer telefonu. Aby odebrać przelew na telefon, konieczne jest posiadanie aplikacji bankowej i zarejestrowanego telefonu w usłudze Blik.
Operatorem systemu płatności mobilnych Blik jest firma Polski Standard Płatności.
Źródło: TVN24 Biznes
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock