Z badań zachowań internautów wynika, że stale rośnie liczba osób robiących zakupy w internecie i w związku z tym wymagają one coraz wyższego poziomu obsługi klienta - powiedział pomysłodawca i założyciel mobilnego pasażu Abelado Grzegorz Bośko.
Jak pokazuje raport „E-commerce w Polsce 2015. Gemius dla e-Commerce Polska”, już teraz zakupy przez internet robi 54 proc. internautów. Mimo że zdecydowana większość wykorzystuje komputer przenośny (78 proc.) to odsetek korzystających z shoppingu mobilnego wzrasta – obecnie to 37 proc. kupujących przez smartfon i 24 proc. przez tablet.
Marketing 3.0
Jednak Bośko zwraca uwagę, że badanie pokazuje, iż 38 proc. respondentów oczekiwałoby bardziej szczegółowych opisów towarów, a 18 proc. – wyższej jakości obsługi klienta. - Mimo że cena nadal jest głównym determinantem wyboru miejsca dokonywania zakupów, z naszych obserwacji wynika, że dla coraz większej grupy klientów liczy się także niestandardowo wysoka jakość obsługi. Oczekują oni pomocy ze strony rzetelnych i kompetentnych sprzedawców, którzy zadając odpowiednie pytania, skutecznie rozpoznają ich potrzeby i proponują produkt idealnie spełniający oczekiwania. Trend ten obecny jest nie tylko w sprzedaży tradycyjnej, ale także handlu internetowym - tłumaczy Bośko. Założyciel Abelado podkreślił, że handel internetowy działa całą dobę, tak samo więc musi pracować sprzedawca, jeżeli chce obsługiwać zgodnie z trendem wyznaczanym przez marketing 3.0. Dlatego powstał pomysł na platformę webowo-mobilną, która pracując na ustalonych algorytmach, pozwala sklepom tworzyć wirtualnych sprzedawców. Potrafią oni zadawać pytania, przez co analizują potrzeby klientów i dostosowują do ich oczekiwań ofertę. Dzięki temu rozwiązaniu klienci mają otrzymać wymagany przez nich towar - podkreślił Bośko.
Poczuj magię tych świąt na świątecznych jarmarkach. Ile to kosztuje?
Autor: mb / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock