W 2015 r. ponad 60 proc. Polaków może posiadać smartfony - wynika z szacunków ekspertów. Według prognoz w 2019 r. w Europie będzie blisko 760 mln takich urządzeń, a na świecie będą one stanowiły ponad 80 proc. wszystkich telefonów komórkowych.
Według ekspertów, liczba posiadaczy smartfonów w Polsce i na świecie dynamicznie rośnie. Jeśli chodzi o nasz kraj, to w 2012 r. smartfona miało 25 proc. osób, rok później było to już 33 proc., a w 2014 r. liczba ta wzrosła do 44 proc. Polska osiągnęła tym samym poziom średniej europejskiej. - Śmiało można powiedzieć, że smartfony zmieniły nasze życie na dobre. Aktualnie już nikt nie zadaje sobie pytania czy prowadzić działania w świecie rozwiązań mobilnych? Wszyscy zastanawiają się, jak robić to skutecznie. Rozwiązania mobilne są przyszłością nie tylko działań marketingowych, ale przede wszystkim komunikacji. Już blisko 65 proc. Polaków korzysta z przeglądarek internetowych na smartfonach, z aplikacji mobilnych 46 proc., a 96,3 proc. deklaruje, że sms-y są najchętniej wykorzystywaną formą komunikacji - uważa szef platformy SerwerSMS.pl Artur Sadowski.
Jego zdaniem, sms-y, aplikacje mobilne, geolokalizacja, płatności mobilne są to narzędzia, które na stałe wpisały się w pracę nowoczesnych marketerów i firm.
Po pierwsze informacja
Z badań ekspertów wynika, że 93 proc. użytkowników szuka informacji w internecie za pomocą smartfona w domu, 75 proc. użytkowników w pracy, a 55 proc. podczas zakupów. Coraz częściej można też zaobserwować konsumentów, którzy stoją przed półkami sklepowymi i porównują ceny oglądanych produktów z tymi oferowanymi w internecie. Przeciętny użytkownik zerka na smartfona kilkaset razy dziennie. Z danych ekspertów wynika, że liczba sprzedanych w ub.r. smartfonów była o prawie 30 proc. wyższa niż rok wcześniej i szacuje się ją na 1,2 mld egzemplarzy. Ponad 80 proc. smartfonów na światowym rynku jest wyposażonych w system operacyjny Android, dla porównania iOS Apple ma niewiele ponad 15 proc. smartfonów, Windows Microsoft ok. 3 proc., a BlackBerry jedynie 0,6 proc. Tradycyjne telefony komórkowe wciąż radzą sobie nie najgorzej na rynku. W 2014 sprzedano ich o blisko 4 proc. więcej niż rok wcześniej, a ich liczba wyniosła ok. 1,9 mld sztuk. Na polskim rynku smartfonów króluje Samsmung (38 proc.), na drugim miejscu uplasowało się LG (15,5 proc.), następnie Sony (13 proc.), Mircosoft Nokia (10 proc.), HTC (4 proc.) i Apple (3 proc.).
Autor: mn / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock