Jeśli masz dość reklam kontekstowych od Google, to już teraz możesz się od nich uwolnić. Firma wychodzi naprzeciw użytkownikom i umożliwia po uiszczeniu opłaty wyłączenie reklam na ulubionych stronach www.
Usługa o nazwie Contributor pozwola po zalogowaniu się na konto Google, wyłączenie reklam. Opłata za usługę waha się od dolara do 3 dolarów. Po jej uregulowaniu reklamy zostaną wypikslowane. W miejscu reklam zobaczymy informację z podziękowaniem za subskrypcję. Nie wiadomo jednak w jakich krajach będzie dostępna usługa.
Rozwiązanie typu win-win?
Rozwiązanie jest korzystne dla obu stron. Właściciele witryn, na których umieszczane są reklamy otrzymują pieniądze za ich niewyświetlenie. A internauci pozbywają się reklam. Cześć pieniędzy będzie szła do Google, a część do właścicieli witryn.
- Reklama w internecie stała się postrachem dla wielu odbiorców treści w internecie. Istnieje wiele modeli jak ten. Rozwiązanie może zmienić model publikacji treści w internecie – mówi Howard Kingston,co-founder Adludio.
Na razie program jest testowany za pomocą ograniczonej liczby portali.
Autor: pp / Źródło: BBC