Pekao, ING, VeloBank, Credit Agricole - między innymi klienci tych banków muszą przygotować się na utrudnienia w najbliższych dniach. W niektórych przypadkach mogą pojawić się problemy z aplikacją czy płatnościami.
Bank Pekao
"16.09 (poniedziałek) w godz. 1.00-5.00 przeprowadzimy prace serwisowe, aby poprawić jakość naszych usług" - podał Pekao.
Bank przekazał klientom, co nie będzie działać:
- nie zalogujesz się do serwisuPekao24 i aplikacji PeoPay oraz platformy eTrader Pekao, nie skorzystasz z BLIKA w aplikacji PeoPay, - nie zlecisz przelewu z karty kredytowej, - nie zrealizujesz transakcji internetowej z użyciem kodu 3-D Secure, - możesz mieć trudności w korzystaniu z karty debetowej, bankomatów i terminali płatniczych naszego banku, - aplikacja PeoPay KIDS także będzie niedostępna.
"Wszystkie tego typu operacje zaplanuj wcześniej" - zaapelowano w komunikacie.
ING Bank Śląski
"W nocy z soboty na niedzielę (14/15 września) od 1:00 do 3:00 planujemy prace serwisowe. W tym czasie może być problem z korzystaniem z funkcji, które są związane z naszymi kartami - w Moim ING i ING Business" - poinformował bank.
W komunikacie ING wskazał, że w tym czasie nie będzie można:
- płacić kartami w internecie z zabezpieczeniem 3DSecure, czyli w taki sposób, kiedy transakcje dodatkowo potwierdzasz w aplikacji lub jednorazowym kodem SMS, - aktywować kart, zmieniać limitów transakcyjnych, ubezpieczać kart i nadawać kodów PIN, - zamawiać kart płatniczych, - przypisywać kart do telefonu w aplikacji Moje ING Mobile, - dodawać kart z poziomu portfeli zewnętrznych (Apple Pay, Garmin Pay i Google Pay), - wykonywać operacji na rachunku kart kredytowych.
Bank dodał, że "płatności kartą w terminalach płatniczych oraz transakcje w bankomatach będą działały normalnie".
"W godzinach niedostępności nie złożysz też wniosków o nowe produkty - pożyczki, konta osobiste i oszczędnościowe" - napisano w komunikacie.
VeloBank
Bank poinformował, że zaplanował przerwy techniczne w najbliższych dniach: z 13 na 14 września od 23:30 do 7:30 oraz z 14 na 15 września od 23:50 do 4:00.
W komunikacie napisano, z czego klienci nie będą mogli skorzystać w czasie przerw:
- nie zalogujecie się do bankowości mobilnej i internetowej, - nie zlecicie przelewu, - nie skorzystacie z BLIKA, - płatności online kartą mogą być utrudnione.
Credit Agricole
Jak podano w komunikacie, "w nocy z soboty na niedzielę (14/15.09), od 23:00 do 9:00 nie będą dostępne:
- aplikacja mobilna, - CA24 eBank, - Strefa Biznesu - Przelew Online oraz BLIK".
"W tym czasie nie dostaniesz też powiadomień SMS o wykonanej transakcji kartą. Na naszej infolinii wyłącznie zastrzeżesz kartę. Wpłaconą gotówkę we wpłatomacie zaksięgujemy po zakończeniu przerwy. Jeśli w serwisie CA24 eBank lub CA24 Mobile czeka na Ciebie niepodpisana umowa, zatwierdź ją przed planowaną niedostępnością" - napisał Credit Agricole.
Dodał też: "Jeśli planujesz przelewy, zrób je wcześniej. Karty płatnicze w sklepach i punktach usługowych oraz przy wypłacie z bankomatów będą działać normalnie. Jednak na wszelki wypadek miej przy sobie gotówkę".
BPS
"W dniu 13.09.2024 r., w godz. 21:00-23:00 mogą wystąpić ograniczenia w funkcjonowaniu systemu BPS Online spowodowane pracami serwisowymi prowadzonymi w Banku" - podał Bank Polskiej Spółdzielczości w komunikacie.
BOŚ
Bank Ochrony Środowiska przekazał, że "z powodu wykonywania prac serwisowych, w piątek (13.09) od godz. 22:00 do godz. 17:00 w sobotę (14.09), system i aplikacja mobilna BOŚBank24, usługa mojeID oraz TeleBOŚ będą niedostępne", a "karty płatnicze w tym czasie będą działały w trybie offline".
Bank Pocztowy
Jak wskazał bank w komunikacie, "w dniu 15.09.2024 w godz. 03:00-08:00 z powodu prac administracyjnych wystąpią utrudnienia dotyczące kart płatniczych: brak możliwości dokonywania transakcji kartą w Internecie z usługą 3D Secure oraz brak możliwości przyłączenia karty do portfela cyfrowego XIAOMI PAY/ GARMIN PAY/ GOOGLE PAY/APPLE PAY".
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock