W ostatnich dniach otrzymujemy od klientów informacje, że kontaktują się z nimi osoby podające się za pracowników, agentów PZU lub pracowników kancelarii, instytucji nadzorującej towarzystwa ubezpieczeniowe - poinformowało PZU w komunikacie, ostrzegając klientów, by nie podawali swoich danych osobowych.
Jak informuje w komunikacie ubezpieczyciel, oszustwa zaczynają się od rozmowy telefonicznej.
Do klienta dzwoni osoba, która przedstawia się jako pracownik, agent PZU lub pracownik kancelarii cz też instytucji nadzorującej towarzystwa ubezpieczeniowe. Osoba ta proponuje wizytę w domu lub miejscu pracy, aby pomóc w analizie warunków posiadanej polisy albo podpisać nową, korzystniejszą. Jako pretekst oszuści podają też konieczność dopłaty składki, ponieważ wzrósł koszt ubezpieczenia, albo też możliwość zwrotu bonifikaty zawyżonej składki.
Co zrobić?
"Jeżeli skontaktuje się z Tobą osoba, która przedstawia się jako pracownik lub agent PZU: poproś rozmówcę o podanie imienia i nazwiska oraz nazwy jednostki PZU, w której pracuje. Zaproponuj jednostkę PZU jako miejsce spotkania. To pozwoli ograniczyć ryzyko zaproszenia nieuprawnionej osoby do domu i pomoże pozbyć się wątpliwości, co do wiarygodności rozmówcy" - radzi polski ubezpieczyciel.
Możesz także umówić się z doradcą w oddziale lub zamówić kontakt z agentem na stronie internetowej PZU.
Jeżeli skontaktuje się z Tobą osoba, która przedstawia się jako pracownik kancelarii lub instytucji nadzorującej towarzystwa ubezpieczeniowe, postaraj się zweryfikować te informacje w firmie, na którą się powołuje, np. zadzwoń na numer stacjonarny tej firmy.
"Pamiętaj! Nie udzielaj informacji na temat swoich danych osobowych i danych ubezpieczeniowych nieznanym osobom" - przestrzega PZU.
30-dniowe ubezpieczenie samochodu:
Autor: MS / Źródło: PZU