Część klientów sieci sklepów Biedronka jest uprawniona do otrzymania vouchera o wartości 150 zł na cały asortyment w ramach jednorazowych zakupów - wynika z komunikatu udostępnionego na stronie sklepu. To skutek decyzji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, w związku z akcją promocyjną sklepu, która "naruszała zbiorowe interesy konsumentów".
Sieć sklepów Biedronka została zobowiązana przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów do przyznania swoim klientom nowych voucherów o wartości 150 zł, które można wykorzystać na zakup dowolnych produktów. Bon będzie ważny przez rok.
Przyznanie dodatkowych 150 zł dotyczy klientów sieci Biedronka, którzy zrobili zakupy w ramach akcji promocyjnej "Magia Rabatów" w okresie 1-3 grudnia 2022 r., otrzymali promocyjny voucher, ale go nie zrealizowali i nadal są w programie lojalnościowym sieci.
"Klienci, którzy otrzymali voucher w ramach akcji promocyjnej "Magia Rabatów - Zabawki i Książki - Voucher od 01.12.2022 r. do 03.12.2022 r." i nie został on przez nich zrealizowany w odpowiednim terminie niezależnie od przyczyny, uprawnieni są do otrzymania vouchera o wartości 150 zł na cały asortyment w ramach jednorazowych zakupów (z wyłączeniem: napojów alkoholowych, wyrobów tytoniowych, preparatów początkowego żywienia niemowląt oraz wszelkich usług czy doładowań, w tym doładowań telefonów, kart podarunkowych czy doładowań kart podarunkowych), niezależnie od ich wartości, ważny rok od daty jego otrzymania (bez możliwości zamiany na gotówkę)" - czytamy na stronie internetowej sklepu Biedronka.
Vouchery od Biedronki w ramach rekompensaty. Jak otrzymać?
W przypadku uczestników programu lojalnościowego Moja Biedronka sieci sprawa jest prosta, bo oni powinni otrzymać automatyczny zwrot na karcie Moja Biedronka, której używali w czasie promocji.
Jednak klienci, którzy zrezygnowali z uczestnictwa w programie proszeni są przez właściciela sklepu o kontakt. "Klienci, którzy brali udział w ww. akcji promocyjnej, a następnie zrezygnowali z uczestnictwa w programie Moja Biedronka proszeni są o kontakt z Biurem Obsługi Klienta, kontakt telefoniczny pod nr tel.: 800 080 010 (z telefonu stacjonarnego - połączenie bezpłatne) lub (22) 205 33 00 (z telefonu komórkowego lub z zagranicy - opłata za połączenie według taryf/cenników operatorów) lub e-mailowy na adres: bok@biedronka.pl" - czytamy w komunikacie.
Będą musieli jednak podać numer karty sklepu użytej przy dokonywaniu zakupów w ww. akcji promocyjnej lub przekazanie paragonu potwierdzającego skorzystanie z ww. akcji promocyjnej.
Decyzja UOKiK w sprawie przyznania środków przez Biedronkę
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta wydał 8 kwietnia 2024 roku decyzję w sprawie promocji "Magia rabatów". Akcja miała miejsce między 1 a 3 grudnia 2022 r. i w jej ramach właściciele karty lojalnościowej Moja Biedronka zachęcani byli do zakupu trzech produktów z kategorii książki i/lub zabawki. Połowę kwoty wydanej na te produkty mieli potem otrzymać w formie vouchera do wykorzystania na kolejne zakupy.
Wynika z niej, że Jeronimo Martins Polska Spółka Akcyjna z siedzibą w Kostrzynie, właściciel sieci sklepów Biedronka, stosował praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów we wskazanej akcji promocyjnej przez "niepodawanie konsumentom w sposób czytelny, jednoznaczny oraz we właściwym czasie istotnych informacji na temat zasad dotyczących realizacji vouchera, co wprowadza konsumentów w błąd w zakresie rzeczywistych warunków dotyczących możliwości wykorzystania vouchera w ramach promocji, a przez to może stanowić nieuczciwą praktykę rynkową".
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock