Grupa Jeronimo Martins, właściciel dyskontów Biedronka, straciła na jednodniowej promocji 10 mln euro. Firma uważa jednak, że w dłuższej perspektywie marketingowa akcja się opłaci.
W komunikacie przekazanym w środę giełdzie w Lizbonie, władze Jeronimo Martins (JM) ujawniły, że w związku z akcją zorganizowaną 1 maja 2012 roku detalista stracił 10 mln euro. Dotychczas promocja przeprowadzona w 400 sklepach sieci Pingo Doce przedstawiana była przez portugalską grupę w kategorii sukcesu.
Promocja 1 Maja
Akcja zorganizowana podczas wolnego w Portugalii Dnia Pracy polegała na 50-procentowych obniżkach dla klientów, którzy dokonali zakupów powyżej kwoty 100 euro. Według badania Kantar Worldpanel, promocja spotkała się z odzewem aż 183 tys. portugalskich gospodarstw domowych, zabierając klientów głównie placówkom handlu tradycyjnego.
Promocja się opłaciła W opinii władz grupy Jeronimo Martins, pomimo dużego wysiłku finansowego poniesionego na pierwszomajową promocję, akcja korzystnie wpłynęła na wizerunek firmy.
"Wierzymy, że zarówno duża promocja z 1 maja, jak i kilka kolejnych akcji, miało pozytywny oddźwięk na konsumentów, co w przyszłości zaowocuje zwiększeniem sprzedaży w naszych sklepach" - poinformował koncern w komunikacie.
Proszą dostawców o pomoc
Tymczasem według Joao Paulo Girbala, przewodniczącego Portugalskiego Stowarzyszenia Wytwórców Towarów Markowych - Centromarca w ostatnich tygodniach kierownictwo firmy JM zwróciło się do wielu swoich dostawców z prośbą o współudział w kosztach organizacji wiosennych promocji, a także kampanii medialnych.
W pierwszym półroczu br. grupa Jeronimo Martins zwiększyła swoje obroty o 7,5 proc. do poziomu 5,1 mld euro. Od stycznia do czerwca 2012 r. o 5 proc. wzrósł także jej wynik operacyjny, sięgając kwoty 327 mln euro. W tym okresie portugalska firma zwiększyła sprzedaż w dyskontach Biedronka o 18,1 proc., do 2,8 mld euro.
Jeronimo Martins SGPS, S.A. to portugalskie przedsiębiorstwo będące właścicielem między innymi sieci handlowej Biedronka. Grupa kapitałowa Jeronimo Martins posiada ponad 1900 sklepów i 10 centrów dystrybucyjnych na terenie Polski. Przedsiębiorstwo zatrudnia w Polsce ponad 36 tysięcy pracowników.
W Portugalii Grupa JM zarządza sieciami hipermarketów i supermarketów a także hurtowniami i zakładami produkcyjnymi.
Autor: km//kdj / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Wikipedia CC BY SA | Jarosław Kruk