W komunikacie przekazanym w środę giełdzie w Lizbonie, władze Jeronimo Martins (JM) ujawniły, że w związku z akcją zorganizowaną 1 maja 2012 roku detalista stracił 10 mln euro. Dotychczas promocja przeprowadzona w 400 sklepach sieci Pingo Doce przedstawiana była przez portugalską grupę w kategorii sukcesu.
Promocja 1 Maja
Akcja zorganizowana podczas wolnego w Portugalii Dnia Pracy polegała na 50-procentowych obniżkach dla klientów, którzy dokonali zakupów powyżej kwoty 100 euro. Według badania Kantar Worldpanel, promocja spotkała się z odzewem aż 183 tys. portugalskich gospodarstw domowych, zabierając klientów głównie placówkom handlu tradycyjnego.
Promocja się opłaciłaW opinii władz grupy Jeronimo Martins, pomimo dużego wysiłku finansowego poniesionego na pierwszomajową promocję, akcja korzystnie wpłynęła na wizerunek firmy.
"Wierzymy, że zarówno duża promocja z 1 maja, jak i kilka kolejnych akcji, miało pozytywny oddźwięk na konsumentów, co w przyszłości zaowocuje zwiększeniem sprzedaży w naszych sklepach" - poinformował koncern w komunikacie.
Proszą dostawców o pomoc
Tymczasem według Joao Paulo Girbala, przewodniczącego Portugalskiego Stowarzyszenia Wytwórców Towarów Markowych - Centromarca w ostatnich tygodniach kierownictwo firmy JM zwróciło się do wielu swoich dostawców z prośbą o współudział w kosztach organizacji wiosennych promocji, a także kampanii medialnych.
W pierwszym półroczu br. grupa Jeronimo Martins zwiększyła swoje obroty o 7,5 proc. do poziomu 5,1 mld euro. Od stycznia do czerwca 2012 r. o 5 proc. wzrósł także jej wynik operacyjny, sięgając kwoty 327 mln euro. W tym okresie portugalska firma zwiększyła sprzedaż w dyskontach Biedronka o 18,1 proc., do 2,8 mld euro.
Jeronimo Martins SGPS, S.A. to portugalskie przedsiębiorstwo będące właścicielem między innymi sieci handlowej Biedronka. Grupa kapitałowa Jeronimo Martins posiada ponad 1900 sklepów i 10 centrów dystrybucyjnych na terenie Polski. Przedsiębiorstwo zatrudnia w Polsce ponad 36 tysięcy pracowników.
W Portugalii Grupa JM zarządza sieciami hipermarketów i supermarketów a także hurtowniami i zakładami produkcyjnymi.
Autor: km//kdj / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Wikipedia CC BY SA | Jarosław Kruk