Największa polska produkcja komputerowa - "Wiedźmin" trafił właśnie na szalenie wymagający rynek Stanów Zjednoczonych. Tu naszą grę przetestują najlepsi.
Twórcy gry z firmy CD Projekt liczą, że już w pierwszym tygodniu sprzedaży gra rozejdzie się w 700 tys. egzemplarzy. Do końca roku sprzedaż „Wiedźmina” ma przekroczyć milion sztuk, co uplasowałoby ją w światowej czołówce najlepiej sprzedających się tytułów roku 2007.
CD Projekt nie chce na razie ujawniać wyników sprzedaży w Europie i Azji, gdzie grę można kupić już od piątku. – Pierwsze sygnały spływające z rynku są obiecujące. Myślę, że uda się osiągnąć postawione cele – mówi Łukasz Mach z CD Projekt. Wiadomo już, że w Polsce gra nie będzie miała konkurencji i wkrótce stanie się najpopularniejszą w historii.
„Wiedźmin” oparty na prozie Andrzeja Sapkowskiego to rewolucja w polskim przemyśle rozrywkowym. Projekt pochłonął ponad 22 mln zł, czyli niemal jedną czwartą więcej niż film „Katyń” Andrzeja Wajdy. Grę wyprodukowano ze światowym rozmachem, a do jej realizacji zaangażowano uznanych twórców. Animacje współtworzył nominowany do Oscara Tomek Bagiński, a za muzykę odpowiadał Vader – najpopularniejszy za granicą polski zespół. Wydawcą jest Atari - jeden z największych producentów gier komputerowych na świecie. Sprzedaż gry mają wspomagać liczne gadżety i dodatki – pomysł sprawdzony już w przypadku produkcji filmowych.
Polskie firmy mają o co walczyć. City Interactive szacuje, że światowy rynek gier komputerowych wart jest 37 mld dol., a za trzy lata jego wartość wzrośnie do 46 mld dol. W Stanach Zjednoczonych przemysł gier pod względem zysków porównywalny jest z branżą filmową. W 2006 r. sprzedaż gier w USA wzrosła o 6 proc. i osiągnęła 7,4 mld dol. W Wielkiej Brytanii w zeszłym roku sprzedano 60 mln sztuk gier o łącznej wartości 2,5 mld dol.
Polskie firmy mają o co walczyć. City Interactive szacuje, że światowy rynek gier komputerowych wart jest 37 mld dol., a za trzy lata jego wartość wzrośnie do 46 mld dol. W Stanach Zjednoczonych przemysł gier pod względem zysków porównywalny jest z branżą filmową. W 2006 r. sprzedaż gier w USA wzrosła o 6 proc. i osiągnęła 7,4 mld dol. W Wielkiej Brytanii w zeszłym roku sprzedano 60 mln sztuk gier o łącznej wartości 2,5 mld dol.
Źródło: Rzeczpospolita
Źródło zdjęcia głównego: CD Projekt Red