Grupa TVN zarobiła w zeszłym roku "na czysto" 363,68 mln zł. To prawie o połowę więcej niż w 2007 roku. Rośnie też zainteresowanie reklamodawców. Dlatego zarząd spółki postanowił zarekomendować wypłatę dywidendy za 2008 rok w wysokości 57 groszy na 1 akcję. To 16,3 proc. więcej niż rok wcześniej.
W piątek Grupa TVN poinformowała, że w 2008 roku uzyskała 363,6 mln zł zysku przypadającego na akcjonariuszy jednostki dominującej. Skonsolidowane przychody wyniosły 1,9 mld zł wobec 1,5 mld zł rok wcześniej. Przychody za IV kwartał wzrosły rok do roku o 13,5 proc. do 592 mln zł.
- Osiągnęliśmy wspaniałe wyniki w 2008 roku. Dzięki naszej atrakcyjnej ramówce programowej oraz umiejętności pozyskania pożądanego dla reklamodawców segmentu widzów powiększyliśmy przychody oraz poprawiliśmy marże - powiedziała Karen Burgess, Wiceprezes Zarządu ds. Finansowych TVN S.A
Reklama idzie do TVN
TVN ocenia też, że rynek reklamy telewizyjnej w Polsce wzrósł w IV kwartale 2008 roku rok do roku o 9,5 proc. W tym czasie udział w nim TVN w wzrósł do 30,4 proc. z 29,1 proc. rok wcześniej. W 2009 roku spółka spodziewa się niewielkiego lub zerowego wzrostu całościowego rynku, ale segmenty reklamy telewizyjnej i internetowej będą zachowywać się lepiej, co powinno pozwolić zwiększyć jej zysk. Ze względu na dużą niepewność TVN nie podał jednak prognoz.
Prezes zarządu i dyrektor generalny spółki Piotr Walter nie ma wątpliwości, że będzie dobrze. - Utrzymujemy pozycję lidera rynkowego. TVN jest uznawana w Polsce za najsilniejszą markę medialną, a nasze programy i występujące w nich gwiazdy oceniane są jako najlepsze. Ten sukces to nasz kapitał. Dzięki niemu mamy silna pozycję w trudnym obecnie otoczeniu rynkowym. Nadal koncentrujemy się na naszych kluczowych atutach, jakimi są rozwój i emisja programów, dzięki którym dostarczamy naszym reklamodawcom najbardziej pożądaną grupę widzów - powiedział na konferencji prasowej.
W akcji siła
Silną pozycję i transparentność spółki widzi też rynek. Specjaliści ankietowani na zlecenie "Pulsu Biznesu" przez Pentor Research International uznali, że w ubiegłym roku TVN najlepiej komunikował się ze swoimi inwestorami.
Źródło: PAP