Amerykański Starbucks chce sprzedawać alkohol. Popularna na całym świecie sieć kawiarni planuje rozszerzyć swoją ofertę o drinki i wino, a także lekkie przekąski. Zmienione menu będzie dostępne w lokalach wieczorami.
W nowej strategii sieć kawiarni chce skupić się na sprzedaży towarów nie związanych z kawą. W menu pojawi się więcej soków, herbat, żywności, a także alkohol. Według planów Starbucksa alkohol miałby być podawany w kawiarniach dopiero wieczorami. W menu pojawiłby się drinki i wino.
Udane testy
- Proces wprowadzana takiej oferty potrwa kilka lat. Przetestowaliśmy to rozwiązanie na wielu rynkach i to działa. Uważamy, że może to ponieść naszą sprzedaż wieczorami, a alkohol w ofercie nie wpływa na sprzedaż w ciągu dnia - twierdzi Troy Alstead ze Starbucksa. Firma pierwszy raz wprowadziła do menu alkohol już w październiku 2010 roku w kawiarni w Seattle. W styczniu 2012 roku testowo wprowadzono to rozwiązanie w 25 lokalach w Chicago, Atlancie i Południowej Kalifornii. Klienci mogli zamówić drinki i wino dopiero po godz. 16. Menu wzbogaciło się też m.in. o szaszłyki z kurczaka, makaron z truflami i serem, czy czekoladowe fondue. Obecnie z taką ofertą można się spotkać w 40 miejscach.
Najpierw w centrach miast
Poszerzone o alkohol i przekąski menu nie będzie jednak dostępne od razu we wszystkich lokalach. Starbucks planuje wprowadzać je stopniowo. Najpierw pojawią się w pobliżu innych restauracji, teatrów i w centrach miast, gdzie ludzie licznie pojawiają się wieczorami i nocą. Starbucks ma na całym świecie ponad 20 tys. lokali, w tym około 11,5 tys. w Stanach Zjednoczonych. W Polsce znajduje się ponad 30 kawiarni Starbucksa.
Autor: msz//bgr / Źródło: Bloomberg, Reuters
Źródło zdjęcia głównego: Starbucks