PZU w ciągu półtora tygodnia wydał decyzje odnośnie 70 proc. zgłoszonych przez klientów szkód powodziowych, wypłacając łącznie ponad 111 mln zł tytułem zaliczek i odszkodowań - poinformował ubezpieczyciel w komunikacie prasowym. Firma zwiększyła też wartość specjalnego funduszu Grupy PZU do 24 mln zł.
PZU wypłacił do tej pory powodzianom ponad 111 mln zł - przekazała w komunikacie ubezpieczyciel. Pierwsze odszkodowania zostały wypłacone w niedzielę 15 września.
Spółka podała, że zwiększyła obsadę infolinii, aktywowała preobsługę szkód, kontaktując się z klientami na zagrożonych obszarach i sprawdzając, czy nie potrzebują pomocy assistance lub chcą zgłosić szkodę. W całą akcję zaangażowanych jest blisko 700 pracowników PZU.
Jak się skontaktować z PZU?
PZU zgłoszenia przyjmuje za pośrednictwem wielu kanałów - w serwisie mojePZU, na stronie internetowej PZU, na infolinii.
Ogromną rolę odgrywają też Mobilne Biura PZU, które już od poniedziałku, 16 września, docierały tam, gdzie opadająca woda umożliwiła dojazd. Były już m.in. w mocno zniszczonych przez powódź Kłodzku, Lądku-Zdroju, Stroniu Śląskim, w tym tygodniu działały też w Krosnowicach, Trzebieszowicach, Ołdrzychowicach Kłodzkich. Od poniedziałku, 23 września, wieczorem PZU jest również w Głuchołazach, które wyjątkowo ucierpiały w powodzi, od wtorku dodatkowo w Bodzanowie, a dziś Mobilne Biura PZU zjawią się też w Nysie.
We wszystkich miejscowościach, do których docierają pojazdy, klienci PZU z danej okolicy są wcześniej powiadamiani SMS-ami, gdzie powstaną doraźne punkty, w jakich godzinach będą pracowały, jakie dane i dokumenty należy przygotować, by na miejscu zgłosić szkody powodziowe i jak najszybciej zostać obsłużonym.
Specjalny fundusz Grupy PZU
Ubezpieczyciel utworzył również specjalny fundusz w wysokości 24 mln zł na wsparcie samorządów, jednostek Państwowej Straży Pożarnej oraz Ochotniczych Straży Pożarnych, policji i innych służb, a także organizacji pozarządowych zaangażowanych w walkę z powodzią i akcję pomocy powodzianom.
Pieniądze te pokrywają część potrzeb strażaków, m.in. zakup sprzętu do ewakuacji, motopomp, agregatów prądotwórczych, koców termicznych, sprzętu medycznego czy materiałów opatrunkowych. Blisko 600 tys. zł przekazał Komendom Wojewódzkim Policji we Wrocławiu i Opolu. Przykładowo dolnośląscy policjanci zakupili za te środki quady oraz wyposażenie do nich i już je wykorzystują. Środki od PZU trafiają także do samorządów, które kupują za nie worki na piasek, łopaty, motopompy, termosy, kurtki, polary, wodery i rękawice, czy latarki.
Pomoc medyczna
W komunikacie zaznaczono, iż PZU Zdrowie zaoferowało powodzianom nieodpłatną pomoc medyczną w swoich placówkach. Wsparcie obejmuje m.in. pomoc dla kobiet w ciąży, opiekę pediatryczną, pomoc w razie infekcji, drobnych urazów i skaleczeń, pogorszenia się stanu osób przewlekle chorych czy pomoc w przypadku utraty leków lub konieczności przedłużenia recepty na leki przyjmowane na stałe.
Medycy z PZU Zdrowie rozpoczęli także akcję szczepienia osób zaangażowanych w pomoc powodzianom przeciw tężcowi, WZW typu A i durowi brzusznemu. Jako pierwszych zaszczepiono 20 września w Nysie i Głuchołazach ok. 150 strażaków PSP i druhów OSP.
PZU uruchomiło też infolinię wsparcia psychologicznego dla osób dotkniętych powodzią pod numerem 22 735 39 44, na której psycholodzy PZU Zdrowie pełnią dyżur przez siedem dni w tygodniu w godzinach od 14.00 do 20.00.
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: PAP