Pasażerowie mają gdzie się skarżyć

Najnowsze

Aktualizacja:
TVN24Czy linie lotnicze zaczną teraz bardziej liczyć się z pasażerami?

Komisja Europejska wprowadziła alarmowy adres mailowy dla pasażerów linii lotniczych. Można na niego wysyłać pytania dotyczące problemów z podróżami lotniczymi - poinformowało przedstawicielstwo KE w Polsce.

Pisząc na adres: passengersrights@ec.europa.eu pasażerowie mogą uzyskać praktyczne informacje, jak reagować i do czego mają prawo w takich przypadkach jak: strajki, odwołane lub przedłużające się opóźnienia lotów, czy rezerwowanie biletów dla większej liczby osób niż jest miejsc w samolocie.

Powodem, dla którego Komisja zaoferowała tego typu usługę, jest fakt, że wielu pasażerów w całej Europie "doświadcza niedogodności związanych z podróżowaniem samolotami" - podano w komunikacie.

Cytowany w informacji wiceprzewodniczący KE odpowiedzialny za transport Antonio Tajani powiedział, że "przepisy wspólnotowe w zakresie praw pasażerów muszą być rygorystycznie przestrzegane". Dodał, że "Komisja Europejska dostarczy wszystkim pasażerom korzystającym z tego adresu mailowego szczegółowych informacji niezbędnych do egzekwowania ich praw".

Na wskazany adres można przesyłać pytania we wszystkich językach urzędowych Unii Europejskiej, w tym w języku polskim.

Źródło: PAP

Źródło zdjęcia głównego: TVN24