181,9 mln złotych wyniósł zysk spółki LPP w IV kwartale ubiegłego roku. To o 23 proc. więcej niż w ubiegłym roku, ale analitycy oczekiwali zysków na poziomie 185 mln złotych. Spółka podała też, że planuje ekspansję na nowe rynki.
LPP planuje w tym roku zwiększyć powierzchnię swoich sklepów o 28 proc. Jeśli to się uda to spółka będzie dysponować powierzchnią handlową wynoszącą 756 tys. m kw. Według LPP na jej przyszłość w najbliższym kwartale wpłynie m.in. rozwój sieci sprzedaży.
Nowe rynki
- Łącznie w 2014 roku planowane jest zwiększenie powierzchni sieci sklepów o około 28 proc. do ok. 756 tys. m kw. Planowanie jest umieszczenie dwóch sklepów Reserved w Niemczech oraz pięciu sklepów (po jednym dla każdej marki) w Chorwacji - czytamy w raporcie.
Władze spółki poinformowały również, że podpisały umowę z franczyzobiorcą w krajach arabskich. Pierwszy sklep, najpewniej w Katarze, ma być otwarty jesienią tego roku. Umowa przewiduje utworzenie tam 30 sklepów w ciągu 6 lat.
Dodatkowo spółka będzie kontynuowała rozbudowę centrum logistycznego. Na ten cel firma planuje przeznaczyć ok. 100 mln zł.
LPP pracuje też nad nową, modną marką. Dostępna w niej odzież będzie skierowana do mężczyzn i kobiet.
W kwartalnym raporcie spółka podała, że jej przychody wzrosły o 32 proc. do 1,27 mld złotych. Natomiast zysk wzrósł do 23 proc. do 181,9 mln złotych. Marża LPP spadła z 15,3 do 14,4 proc. Największa polska firma odzieżowa zapłaciła w 2013 roku 91,4 mln złotych podatków, czyli o 30 proc. więcej niż w 2012 roku.
Portfel LPP
LPP zajmuje się projektowaniem i dystrybucją odzieży. Od 2001 roku jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych. Spółka jest właścicielem pięciu marek odzieżowych. Są to Reserved, Cropp, Mohito, House czy Sinsay.
Na koniec czwartego kwartału ubiegłego roku spółka dysponowała 1320 sklepami o łącznej powierzchni 588,7 tys. m kw.
Autor: msz/ / Źródło: TVN24 BiS
Źródło zdjęcia głównego: LPP