Na stacjach benzynowych sprzedawane jest już paliwo zimowe. Od wersji letniej różni się dodatkami, które ułatwiają rozruch silnika i płynniejszą jego pracę. Wyjątkowym pod tym względem jest paliwo MOL EVO Plus.
Zimowe paliwa: na kłopoty z uruchomieniem auta
Korzystanie z samochodu w warunkach zimowych często wiąże się z licznymi problemami. Zamarza płyn do spryskiwacza, parują szyby wewnątrz auta, a to silnik nie chce "zaskoczyć". Płyn koniecznie należy zmienić na zimowy i aby nie porysować szyb - regularnie kontrolować wycieraczki (gdy pojawia się pęknięcie lub rozwarstwienie gumy pióra, obowiązkowa jest ich wymiana). Gdy przy włączonej klimatyzacji szyby wewnątrz wciąż parują, trzeba sprawdzić filtr kabinowy – może trzeba będzie go wymienić. Natomiast aby uniknąć kłopotów z uruchomieniem silnika przy temperaturze poniżej 0 stopnia Celsjusza, warto stosować zimowe paliwo.
Zimowe paliwa: wyjątkowe MOL EVO Plus
Istnieją różne rodzaje paliwa zimowego, przeznaczone zarówno dla pojazdów z silnikiem benzynowym, jak i silnikiem diesla. Zimowy olej napędowy ma obniżoną temperaturę zablokowania zimnego filtra (CFPP, czyli Cold Filter Plugging Point) do -20 stopni Celsjusza, a także temperaturę mętnienia (CP) do -7 stopni Celsjusza. Również skład gazu ulega zmianie - zimowe LPG zawiera więcej propanu, a mniej butanu. Benzyna z kolei przeznaczona do stosowania w okresie zimowym ma inną prężność par, która teraz wynosi od 60 kPa do 90 kPa. Staje się dzięki temu bardziej lotna, co sprawia, że rozruch silnika w niskiej temperaturze jest o wiele łatwiejszy.
Ale zimowe paliwo na stacjach różni się między sobą. Aby nie dopuścić do przykrych niespodzianek, gdy np. trzeba natychmiast wyruszyć w drogę, a silnik odmawia posłuszeństwa, warto zimą tankować paliwa premium, które zawierają dodatki uszlachetniające. Wyjątkowym w tym kontekście jest paliwo MOL EVO Plus.
MOL EVO Plus: więcej Formuły EVOTECH
Sprzedaż paliw zimowych na stacjach to wynik obowiązującego rozporządzenia Ministra Klimatu i Środowiska w sprawie wymagań jakościowych paliw ciekłych. MOL EVO Plus nie tylko spełnia te wymagania, ale je przewyższa! Gdy np. temperatura zablokowania zimnego filtra (CFPP) wynosi do -20 stopni Celsjusza, paliwo MOL osiąga wartości od -25 do -30 stopni Celsjusza. Tuż przed wejściem na rynek polski, latem 2022 roku. MOL odświeżył formułę EVOTECH (to autorska formuła Grupy MOL, w której aktywne cząsteczki oczyszczają, redukują tarcie w przypadku benzyny, oraz zapobiegają korozji i pienieniu się w przypadku oleju napędowego).
MOL EVO Plus: potrójny efekt
Dzięki zwiększonej o 30 proc. ilości formuły EVOTECH, w przypadku diesla premium (MOL EVO Plus Diesel) jeszcze bardziej zwiększa się liczba cetanowa, a w benzynie premium (MOL EVO Plus 98) efektywny środek zmniejszający tarcie pozwala osiągnąć większą wydajność, dłuższą żywotność silnika, a także niższe emisje zanieczyszczeń. Dzięki dodatkom antykorozyjnym i antyoksydacyjnym, MOL EVO Plus oferuje doskonałą ochronę silnika. Bez nich produkty utleniania mogą przyczyniać się do degradowania elementów silnika, powodując zwiększoną korozję oraz szybsze niszczenie różnego rodzaju uszczelnień. Nierozpuszczalne związki tworzące zawiesiny, szlamy i osady mogą uszkadzać pompy paliwowe, blokować filtry i przewody paliwowe. Osadzając się na końcówkach wtryskiwaczy, zaburzają proces wtrysku paliwa. Stosując paliwa premium utrzymujemy sprawność układu wtryskowego, zaworowego, EGR-u, turbodoładowania czy filtra DPF. Takie paliwa zapewniają przy okazji lepsze smarowanie.
Ten potrójny efekt EVO Plus został potwierdzony przez niezależny certyfikowany i akredytowany instytut badawczy DTC w Schwechat w Austrii.
MOL EVO Plus: do pełna
Z kolei dodatek antyoksydacyjny sprawia, że paliwo jest bardziej stabilne i odporne na utlenienie, co jest szczególnie ważne dla kierowców, którzy nie korzystają z pojazdu codziennie. Ponadto MOL EVO Plus nie pieni się, co pozwala na rzadsze i pełne zatankowanie baku, co jest niezmiernie istotne zimą. W niepełnym baku, na chłodnych ściankach zbiornika może zbierać się bowiem woda pochodząca z pary wodnej zawartej w powietrzu i ściekając po ściankach, zalec na dnie. Gdy poziom paliwa będzie niski, pompa może ją przepompować do przewodów paliwowych. Gdy woda tam zamarznie, powstanie korek, który uniemożliwi pracę silnika. Poza tym niepieniące się paliwo, to także szybsze tankowanie i krótsze postoje.
Tankowanie paliw MOL EVO Plus jest zalecane przed dłuższymi podróżami, jako co trzecie tankowanie.
Paliwo zimowe MOL EVO Plus oferuje kierowcom wiele korzyści. To nie tylko łatwiejszy rozruch samochodu, ale także dzięki zapewnieniu silnikowi optymalnych warunkach, przedłużenie jego żywotności. Stosowanie paliw premium to również ochrona środowiska, a dzięki rzadszemu tankowaniu – wymierne oszczędności dla naszego portfela. Warto? Warto!