ARTYKUŁ SPONSOROWANY. Hubraum to, mówiąc w dużym skrócie, centrum wspierające firmy będące w początkowej fazie rozwoju. Jest to bardzo przemyślane wsparcie, które opiera się w dużej mierze na ogromnej wiedzy i doświadczeniu zdobywanych latami przez T-Mobile.
Zacznijmy od tego, że hubraum działa nie tylko w Polsce, chociaż właśnie tutaj, w Krakowie, mieści się jego główne biuro. Inkubator innowacyjności powołuje do życia firmy, które mają pomysł i są gotowe przystąpić do jego realizacji, ale mają pewne blokady – nie tylko finansowe. Umożliwienie młodym przedsiębiorcom korzystania z zasobów T-Mobile, wiedzy, a także miejsc pracy oraz organizacja społeczności dookoła firmy sprawiają, że wybrane do programu firmy objęte są fachowym wsparciem i tylko czekać, aż rozwiną skrzydła.
- Dzięki zasobom T-Mobile start-upy mają dostęp do technologii i środowiska testowego, by przeprowadzać pilotaże oraz wprowadzać swoje produkty na rynek na przykład w ramach łączenia z ofertami operatorów czy wspólnych kampanii marketingowych. W ten sposób start-up może szybciej dotrzeć do potencjalnych inwestorów oraz klientów w całej Europie. Ponadto każdy z naszych partnerów ma możliwości korzystania z przestrzeni T-Mobile w Krakowie i Berlinie, gdzie może testować swoje rozwiązania na najnowszych technologiach sieciowych dostarczanych przez operatora. Nieustający kontakt z przydzielonymi mentorami – ekspertami biznesowymi i technologicznymi hubraum, T-Mobile, Deutsche Telekom oraz współpracownikami (w zależności od inicjatywy są to na przykład T-Systems, Nokia, Innogy, Intel czy Cisco) daje ogromne wsparcie merytoryczne, którego młode firmy szczególnie dzisiaj potrzebują – mówi Jakub Probola, lider inkubatora innowacji Deutsche Telekom.
Zdaniem organizatorów do hubraum lepiej pasuje określenie solution partner niż start-up – ogromna wiedza i zasoby T-Mobile muszą być umiejętnie wykorzystywane. – Wybór firmy, z którą będziemy pracować jest bardzo dokładny. Sprawdzamy wszystko, także zespół, czy jest w stanie rozwinąć pomysł. Przed podjęciem współpracy sprawdzamy rynek oraz społeczność, do której produkt jest kierowany. Z całą pewnością trzeba być oryginalnym, aby zwrócić naszą uwagę i zaistnieć na rynku – dodaje Jakub Probola – Prowadzimy ciągły screening baz danych, jesteśmy na bieżąco z tym, co się dzieje. Słuchamy także rekomendacji firm, z którymi już współpracujemy. Jesteśmy otwarci na nowe pomysły, ale zawsze poddajemy je analizie. Zwykle z 200 firm, które początkowo zwróciły naszą uwagę, współpracujemy z 12, do 20. Warto tutaj dodać, że rocznie hubraum sprawdza około tysiąca firm.
Od początku istnienia inkubatora innowacyjności wsparcie otrzymało około 250 partnerów biznesowych. Wśród nich znajdziemy takie firmy jak Excalibur, 1000realities czy Covve. Okres pracy nad rozwojem jest bardzo indywidualny i zależny od rodzaju oferowanych przez firmę usług. Zwykle program wsparcia ze strony T-Mobile trwa od 6 do 12 miesięcy i stanowi początek wspólnej pracy nad wdrożeniem produktu lub usługi na rynek. To właśnie w trakcie tego czasu mentorzy z T-Mobile są w stanie ocenić, jakiego dokładnie wsparcia firmy potrzebują oraz kto będzie dla nich odpowiednim partnerem biznesowym. Dzięki temu po zakończeniu programu wsparcia firma ma gotowy plan działań pozwalający na jej komercjalizację na rynkach w całej Europie.
Jedną z najważniejszych zalet dla firm i start-upów podczas współpracy jest możliwość skalowania biznesu i dostęp do sieci kontaktów i klientów biznesowych we wszystkich krajach, gdzie operuje Deutsche Telekom. Jakub Probola
- Wybranym start-upom hubraum oferuje wsparcie finansowe. Potencjalne inwestycje mogą liczyć na 300 tys. euro, a w przypadku co-inwestycji nawet na 1 mln. Jedną z najważniejszych zalet dla firm i start-upów podczas współpracy jest możliwość skalowania biznesu i dostęp do sieci kontaktów i klientów biznesowych we wszystkich krajach, gdzie operuje Deutsche Telekom – mówi Jakub Probola.
Hubraum wspiera innowacyjne pomysły, inwestuje w rozwój małych firm oraz globalnego rynku. Jednak T-Mobile, które stoi za całym programem, myśli także o wsparciu przedsiębiorców poprzez odpowiednią ofertę dla firm. Mowa o MagentaBIZNES, czyli o elastycznej i kompleksowej ofercie, w ramach której przedsiębiorca ma nielimitowany Internet dla całej firmy, nielimitowane połączenia i SMS-y, MMS-y w Polsce i roamingu UE oraz szerokie portfolio usług wpierających prowadzenie biznesu. Odpowiadając na potrzeby użytkowników operator wprowadził do oferty dodatkowe usługi takie jak: zdalny serwis IT (fachowa pomoc techniczna dostępna telefonicznie codziennie), aplikacja do rezerwacji wizyt online, ubezpieczenie urządzenia, księgowość online (samodzielne zarządzanie finansami firmy, stanem magazynu, generowanie plików JPK), przestrzeń dyskowa w chmurze oraz pakiet Office365.
Oprócz usług dodatkowych sama oferta MagentaBIZNES została stworzona z myślą o przedsiębiorcach. Wśród najważniejszych udogodnień znajdziemy jeden nielimitowany Internet dla wszystkich w firmie. Jest to o tyle korzystne, o ile bardzo oszczędne – nie ma bowiem konieczności rozważania, jaki pakiet Internetu będzie najlepszy dla poszczególnych pracowników. Po prostu – wszyscy mają do niego nieograniczony dostęp. Kolejnym ważnym udogodnieniem jest brak opłat za nieużywane karty SIM dla pracowników – za niewykorzystane karty opłata wynosi tylko 1 zł netto. Właściciel firmy nie musi martwić się o pracowników sezonowych – nie ponosi żadnych dodatkowych opłat za karty SIM, które po sezonie nie będą już potrzebne. Dodatkowo firmy, które skorzystają z oferty T-Mobile MagentaBIZNES mają możliwość wyboru wysokości raty miesięcznej i opłaty na start za upatrzony telefon (raty sprzętowe są naprawdę korzystne i można je wybrać spośród różnych wariantów).
Autor: Artykuł sponsrowany / Źródło: T-Mobile