Prezes i założyciel Grupy Aleph Gaston Taratuta wygrał światową edycję konkursu EY Przedsiębiorca Roku. Nagroda Społecznego Przedsiębiorcy Roku trafiła natomiast do ikony mody Stelli McCartney. Polskę w konkursie reprezentował Rafał Brzoska, twórca i prezes zarządu Grupy Kapitałowej Integer. TVN24 BiS jest jednym z partnerów konkursu.
Jak poinformował EY, w konkursie wzięło udział 350 przedsiębiorców – zwycięzców w 50 krajach. Taratuta jest drugim zwycięzcą z Ameryki Południowej w 22-letniej historii konkursu.
"Gala finałowa odbyła się w Monako, w sali koncertowej Salle des Etoiles, po dwuletniej przerwie spowodowanej pandemią COVID-19. EY chciał w ten sposób uczcić przedsiębiorczość oraz poznać różne perspektywy, także dzięki sesji z Bono, głównym artystą grupy U2. Razem z Carmine di Sibio, globalnym prezesem EY, Bono dyskutował o ludziach, miejscach i szansach, które go ukształtowały, a także o znaczeniu współpracy zespołowej w jego działalności" - czytamy w komunikacie EY.
Gaston Taratuta - kim jest?
Gaston Taratuta ma 49 lat. "Najpierw, w 2005 roku, założył firmę Internet Media Services (IMS), której celem było powiększenie cyfrowego ekosystemu w Argentynie i rozwój technologiczny w regionie. Kolejnym krokiem było strategiczne nabycie Grupy Aleph i połączenie jej z IMS tworząc w ten sposób globalny holding reklamowy. Grupa Aleph jest obecna na 90 rynkach świata. W zeszłym roku jej przychody wyniosły 131 milionów USD, zyski 26 milionów USD. Firma zatrudnia ponad 1000 osób" - opisał EY.
Kariera Taratuty rozpoczęła się pracą dla największej brazylijskiej firmy medialnej. "Zajmował się łączeniem brazylijskich reklamodawców z klientami w USA. Wtedy odkrył lukę, która w dużej mierze stała się przyczyną jego sukcesu, czyli fakt, że platformy cyfrowe były nadmiernie skoncentrowane na rozwiniętych rynkach, omijając wschodzące" - napisano.
Później założył własną firmę Internet Media Services. Celem było zwiększenie obecności platform cyfrowych na pomijanych rynkach. "Najpierw zaczął współpracę z Twitterem, którego obsługiwał na terenie Ameryki Południowej. Później rozwinął współpracę także z takimi gigantami jak: Spotify, Waze, LinkedIn czy Snapchat" - wymieniał EY.
"W ciągu kolejnych 10 lat nabywał firmy mające podobny do IMS model biznesowy, wchodząc na kolejne rynki, ale nie zmieniając głównej filozofii działania. W 2021 roku stworzył Grupę Aleph jako korporacyjna markę. Łączy platformy cyfrowe z reklamodawcami z rynków rozwijających się i daje równe szanse osiągnięcia sukcesu przedsiębiorstwom, które chcą konkurować w globalnym, cyfrowym ekosystemie" - czytamy.
Jak dodał EY, "dzisiaj celem Taratuty i Grupy Aleph jest danie każdemu dostępu do internetowej reklamy i umożliwienie pomijanym rynkom zdobywania globalnej publiczności".
Nagroda Społecznego Przedsiębiorcy Roku
EY przyznał ponadto brytyjskiej projektantce mody Stelli McCartney nagrodę Społecznego Przedsiębiorcy Roku na rzecz Zrównoważonego Rozwoju. "Jest to docenienie jej wieloletniej pracy oraz innowacji w modzie, a także działalności charytatywnej w ramach Stella McCartney Cares. Celem jest kreowanie pozytywnych zmian w branży modowej i na świecie poprzez inspirowanie innych do wdrażania zrównoważonych praktyk" - podkreślała firma.
W Monako Polskę reprezentował zwycięzca 19. edycji konkursu EY Przedsiębiorca Roku – Rafał Brzoska, twórca i prezes zarządu Grupy Kapitałowej Integer.
EY Przedsiębiorca Roku - o konkursie
EY Przedsiębiorca Roku to konkurs organizowany na świecie przez firmę EY od 1986 roku. Uczestniczy w nim blisko 60 państw. W Polsce pierwsza edycja odbyła się w 2003 roku.
"Od tego czasu inicjatywa zgromadziła wokół idei propagowania osiągnięć polskich przedsiębiorców imponującą społeczność. Należą do niej właściciele najlepszych polskich firm oraz inne autorytety świata biznesu. Grupa ta nieustannie się powiększa, oferując nowym uczestnikom niespotykaną szansę budowania relacji biznesowych" - czytamy na stronie EY.
Źródło: TVN24 Biznes
Źródło zdjęcia głównego: EY