ARTYKUŁ SPONSOROWANY. W ostatnich latach biznes przeszedł prawdziwą rewolucję cyfrową. W rezultacie, jak podaje GUS, w 2017 r. 95% polskich firm posiadało już dostęp do internetu szerokopasmowego. Z kolei własną stronę internetową założyło 67% badanych podmiotów. Funkcjonowanie biznesu z każdym rokiem coraz bardziej przenosi się do sieci, a internetowa przedsiębiorczość stwarza nowe potrzeby w zakresie ochrony zasobów firmy. Na popularności zyskują więc usługi i produkty wspierające cyberbezpieczeństwo przedsiębiorstwa. Oferuje je m.in. T-Mobile, który zwraca się zarówno do dużego, jak i małego czy średniego biznesu.
Wraz z rozkwitem e-commerce rośnie również częstotliwość cyberataków na firmy, niezależnie od ich wielkości. W samym 2017 roku liczba incydentów związanych z próbą wyłudzenia okupu wzrosła zgodnie z danymi F-Secure aż o 415% w stosunku do roku 2016. Jednocześnie od maja br. przedsiębiorstwa zobowiązane są do przestrzegania RODO, a co za tym idzie, troszczenia się w sposób szczególny o przechowywane dane, które najczęściej znajdują się na komputerach. W tej sytuacji zachowanie zasad bezpieczeństwa wymaga dużej uważności. Trudno się więc dziwić, że firmy coraz chętniej sięgają po produkty wspomagające ochronę zasobów, niektóre z nich decydują się na wsparcie zewnętrzne. Jak wskazuje badanie Tech Pro Research z 2017 roku analizujące trendy w branży IT na świecie, wśród korzyści takiego rozwiązania 35% ankietowanych przedsiębiorstw podaje oszczędności, taka sama grupa zwraca uwagę na utrzymanie nieprzerwanego dostępu do danych, a ponad połowa respondentów ceni w szczególności możliwość przekazania części zadań partnerowi zewnętrznemu, co ułatwia pracę przedsiębiorstwa. W jaki sposób firmy mogą więc zapewnić ochronę danych? Jest kilka możliwości.
Office 365, czyli bezpieczne oprogramowanie dla MŚP
Nawet niewielkie zmiany mogą znacząco poprawić bezpieczeństwo przedsiębiorstwa. Obok powszechnie znanych sposobów, jak ściąganie aplikacji wyłącznie z zaufanych źródeł czy aktualizowanie systemu do najnowszej wersji, dane pomoże chronić odpowiednie oprogramowanie. Dobrze sprawdzi się w tej roli Office 365, który umożliwia przechowywanie plików w chmurze. W ramach aplikacji Onedrive użytkownik otrzymuje 1 TB na gromadzenie danych, co pozwala na wygodne magazynowanie tysięcy dokumentów, prezentacji czy arkuszy kalkulacyjnych. Materiały zamieszczone w tej przestrzeni dyskowej są bezpieczne i można je udostępniać dowolnym użytkownikom – np. współpracownikom lub klientom, zachowując nad nimi pełną kontrolę. Co więcej, zasoby umieszczone w chmurze pozostaną tam nienaruszone nawet w razie kradzieży czy awarii komputera. Skutecznym rozwiązaniem, zwiększającym bezpieczeństwo przedsiębiorstwa, jest ponadto profesjonalna poczta biznesowa dostępna w pakiecie Office 365. Jej ważną zaletą są przede wszystkim sprawne filtry – antymalware oraz antyspamowy, minimalizujące ryzyko otrzymania korespondencji zawierającej np. zainfekowane załączniki. W ochronie danych firmowych pomoże również m.in. kontrola dostępu do treści poprzez zablokowanie możliwości druku, a nawet wykonania zrzutu ekranu przekazywanych dokumentów. Oprogramowanie jest dostępne w T-Mobile wraz z usługą bezpłatnej konfiguracji środowiska i migracji danych, dzięki czemu skorzystają na nim małe i średnie firmy. Mogę one zdecydować się ponadto na dodatkowe wsparcie w ochronie urządzeń mobilnych w ramach miesięcznego abonamentu. Taką możliwość daje Zdalny IT Serwis.
Dodatkowa ochrona dla małych i średnich firm
Praktycznym programem dla małych i średnich przedsiębiorstw jest także Norton Mobile Security, który pozwala na monitorowanie bezpieczeństwa sprzętów oraz kontrolowanie ich zabezpieczeń za pomocą platformy internetowej. Dzięki temu możliwe jest zablokowanie dostępu do skradzionego laptopa czy komputera oraz usunięcie z niego danych. Co więcej, program posiada opcję lokalizowania zgubionego urządzenia, jak również skanowania ściąganych aplikacji i aktualizacji pod kątem zagrożeń. Warto zwrócić uwagę także na rozwiązanie ułatwiające bezpieczne przetwarzanie i przechowywanie danych różnych podmiotów i klientów, którym jest Księgowość Online, program do samodzielnego prowadzenia księgowości oraz fakturowania.
IT for Business, czyli serwis sprzętu dla podmiotów różnej wielkości
Interesującą usługą, pozytywnie wpływającą na bezpieczne i optymalne działanie całej infrastruktury IT firmy , jest IT for Business. Dzięki niej firmy otrzymują całodobowe profesjonalne wsparcie techniczne. Może ono dotyczyć różnych sprzętów wraz z oprogramowaniem, np. komputerów, laptopów, tabletów i smartfonów. Wsparciem można objąć ponadto m.in. routery, switche i inne urządzenia sieciowe, a dodatkowo serwery, macierze dyskowe, oraz oprogramowanie Microsoftu, w tym Office 365. Usługa opłacana jest w ramach miesięcznego abonamentu, co sprawia, że nie wymaga ona dużych inwestycji od przedsiębiorstw. Co istotne, zdalne wsparcie techniczne dostępne jest przez cały czas, w każdym miejscu na świecie. Takie rozwiązanie może okazać się przydatne np. podczas zagranicznych delegacji. Z kolei gdy zdalna naprawa będzie niemożliwa, najpóźniej w następnym dniu roboczym ekspert IT przyjedzie, aby usunąć problem na miejscu, lub podstawi sprzęt zastępczy do czasu przywrócenia sprawności urządzenia. Obszar działania takiego eksperta IT obejmuje cały kraj, dzięki czemu pomoże on zarówno pracownikom w siedzibie, jak i tym, którzy udali się w podróż służbową do innego miasta. W ten sposób przedsiębiorstwo ma pewność, że sprzęt i oprogramowanie firmy ma zapewnione pełne wsparcie techniczne z wysokim SLA (Service Level Agreement) i może w pełni skupić się na podstawowej działalności gospodarczej a to co wspiera tą podstawową działalność przekazać specjalistom w tej dziedzinie.
Autor: Artykuł sponsorowany / Źródło: T-Mobile
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock