Szwedzki przewoźnik promowy Stena Line, oferujący połączenia do Niemiec i Polski, zmieni niefortunną reklamę z niefortunnym stwierdzeniem, że w latach 40. "wydarzyło się wiele fajnych rzeczy".
- Brawo dla tych, którzy urodzili się w latach 40.! To było naprawdę wspaniałe dziesięciolecie, kiedy wydarzyło się wiele fajnych rzeczy - głosi reklama Stena Line, zachęcająca Szwedów do odwiedzenia promem Niemiec i Polski.
Będzie zmiana reklamy
Ofertę otrzymały osoby urodzone w latach 40. w Szwecji. To część kampanii przewoźnika promowego skierowanej do ludzi urodzonych w poszczególnych dekadach. Ma ich zachęcić do obchodzenia swoich urodzin wraz z rodziną na pokładzie promu.
Do Stena Line napłynęły sygnały od osób oburzonych niestosownym brzmieniem reklamy. - To jest oczywiście niefortunne sformułowanie, to nasz błąd. Do 1 stycznia zmienimy tę reklamę - powiedział Jesper Waltersson ze Stena Line.
Przyjmowali obozowych więźniów
Szwecja podczas II wojny światowej była państwem neutralnym, jednak wydarzenia dekady lat 40. wpłynęły na życie codzienne Szwedów. Informacje o agresji Niemiec na sąsiednie kraje były przekazywane przez media. Pod koniec wojny Szwecja przyjęła tysiące byłych więźniów obozów koncentracyjnych.
Stena Line to przewoźnik promowy obsługujący m.in. połączenie ze szwedzkiej Karlskrony do Gdyni.
Autor: zś//gak/k / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Sechmet, CC BY-SA