Kierowca gdańskiego autobusu linii 289, pracownik z 6-letnim doświadczeniem, pomógł nastolatce, która w trakcie podróży zemdlała i uderzyła głową w podłogę.
„Praca kierowcy jest trudna, dlatego proszę, aby moment, w którym wykazuje się odwagą i ludzkim odruchem nie był...
Posted by Gdańskie Autobusy i Tramwaje on Monday, September 22, 2025
- Pan Krzysztof (...) bez wahania wezwał pomoc, skontaktował się z jej mamą i czuwał przy dziewczynie do przyjazdu medyków. Dzięki temu pasażerka szybko otrzymała wsparcie, którego potrzebowała. To piękny przykład odpowiedzialności i troski o drugiego człowieka - opisał sprawę na swoim profilu wiceprezydent Gdańska Piotr Borawski.
- Czasem jednak życie stawia ich w sytuacjach, w których liczą się nie tylko umiejętności za kierownicą, ale przede wszystkim empatia i szybka reakcja - podkreślił.
Jak wyjaśnił kierowca, pomoc to dla niego "rzecz oczywista i naturalna reakcja". "Na tym polega moja praca" - dodał.
Kierowcy przygotowywani na "kryzysowe sytuacje"
O sprawie Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku poinformowała jedna z pasażerek.
- Praca kierowcy jest trudna, dlatego proszę, aby moment, w którym wykazuje się odwagą i ludzkim odruchem nie był przemilczany - napisała pani Aleksandra.
- Nasi pracownicy regularnie przechodzą szkolenia z udzielania pierwszej pomocy, które pomagają im działać w kryzysowych sytuacjach. Stawiamy też na empatię, by każdy pasażer czuł się bezpiecznie - skomentowało sprawę GAiT.
Autorka/Autor: ng/tok
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: Samo451/Shutterstock