Historia marki KROSS to opowieść o firmie, która od 1990 roku, dzięki pasji, wizji i konsekwencji swojego założyciela, w zaledwie 20 lat z małego sklepu rowerowego przekształciła się w czołowego producenta rowerów w Europie. Dzięki wielu inwestycjom w Przasnyszu, 100km na północny-wschód od Warszawy powstał nowoczesny zakład produkcyjny. „Wierzyliśmy w nasze przedsięwzięcie, w jego powodzenie. Od samego początku wiedziałem też, że aby być konkurencyjnym dostawcą musimy działać w oparciu o najnowocześniejsze rozwiązania, które zapewnią nam optymalne zarządzanie montażem i składowaniem rowerów, ale także efektywną realizację zamówień, sprzedaży i wszystkich innych procesów biznesowych” – Zbigniew Szabłowski Wiceprezes w firmie Kross.
Na przestrzeni kilkunastu lat istnienia firmy wdrażanych było szereg innowacji i usprawnień mających zwiększyć konkurencyjność firmy. W roku 2000 od podstaw powstały: hala montażowa, spawalnia ram i widelców rowerowych, obręczownia oraz najnowocześniejsza w Europie Środkowo-Wschodniej lakiernia wodna typu OMEGA. Rok 2006 przyniósł kolejny przełom w postaci zupełnie nowej segmentacji produktu na grupy rowerów górskich, miejskich, trekkingowych, dziecięcych, crossowych i szosowych. Lata 2008 - 2012 to dalsze inwestycje w marketing i konsekwentne kreowanie odpowiedniego wizerunku firmy na rynku rowerowym i w świadomości konsumentów.
Dynamiczny rozwój przedsiębiorstwa przyniósł jednak szereg wyzwań. „Firma rosła w tak szybkim tempie, że tradycyjne rozwiązania i procesy, do których byliśmy przyzwyczajeni przestały się sprawdzać. Trochę tak jak za ciasne ubranie. Zdaliśmy sobie sprawę, że konieczne jest zastosowanie rozwiązań właściwych większym przedsiębiorstwom oraz zwyczajnie odpowiadających na potrzeby nowego naszych czasów. Podeszliśmy do tego w świadomy, oparty na gruntownych analizach sposób. W rezultacie postanowiliśmy komunikację w naszej organizacji oprzeć na usłudze Office 365” – dodaje Tomasz Majewski.
Prace wdrożeniowe rozpoczęły się od umożliwienia pracownikom firmy Kross przetestowania zaproponowanego rozwiązania. Proces ten został dodatkowo wsparty pomocą merytoryczną i techniczną świadczoną przez pracowników firmy eOpen, partnera wdrożeniowego. „Nie mieliśmy wątpliwości co do tego, że usługa Exchange Online oferowana w ramach pakietu Office 365 będzie dopasowanym do potrzeb klienta rozwiązaniem. Zapewnia ona firmie Kross w pełni nowoczesną i niezawodną komunikację. Jej atutem jest też element kosztowy, a także elastyczność rozwiązania, które w prosty sposób może być dostosowywane do potrzeb rosnącej organizacji” - mówi Sławomir Sip z eOpen Sp. z o.o.
Uruchomienie Exchange Online w Kross w widoczny sposób usprawniło komunikację w Kross, co przełożyło się też na efektywność pracowników i organizacji. Pracownicy docenili fakt, że ich praca stała się wygodniejsza Począwszy od prostych udogodnień, jak chociażby możliwości ustalania spotkań we współdzielonym kalendarzu, poprzez zarządzanie dostępnością sal konferencyjnych, aż po korzyści wynikające z obniżenia kosztów administracyjnych – wszystko to sprawiło, że zespoły zaczęły działać sprawniej i efektywniej.
„W dzisiejszych czasach trudno sobie wyobrazić przedsiębiorstwo bez rozwiązań teleinformatycznych. Jesteśmy już dużą firmą, w której IT przede wszystkim wspiera biznes, dostarczając systemy wspomagające kluczowe procesy oraz codzienną pracę. Tak widzimy rolę nowych technologii, w tym również wdrożonego Exchange Online w naszej organizacji” - powiedział Zbigniew Szabłowski.
Artykuł sponsorowany
Źródło: Microsoft
Źródło zdjęcia głównego: Microsoft